Anchetă socială în privinţa gălăţenilor care nu au cerut subvenţia pentru cumpărarea unui sistem individual de încălzire a locuinţei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ţelul autorităţilor este ca toţi gălăţenii să aibă propriu sistem de încălzire FOTO Arhivă
Ţelul autorităţilor este ca toţi gălăţenii să aibă propriu sistem de încălzire FOTO Arhivă

Sunt vizate persoanele vulnerabile din punct de vedere social, care din varii motive nu au aflat de programul demarat de Primărie sau nu s-au putut ocupa de proceduri din cauza stării de sănătate precare.

Pentru a veni în sprijinul cetăţenilor aflaţi în dificultate, Primăria municipiului Galaţi are în plină desfăşurare o anchetă socială cu scopul de a identifica persoanele/familiile vulnerabile (singure, fără aparţinători, cu stare de sănătate precară, nedeplasabile etc) care, din acest motiv, nu au putut depune cereri pentru a beneficia de ajutorul financiar de 3.000 de lei acordat de către municipalitate în scopul achiziţionării unui sistem de încălzire şi apă caldă, alternativ sistemului centralizat de termoficare.

„Din dispoziţia primarului municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, Direcţia de Asistenţă Socială, Direcţia Generală de Servicii Publice şi Direcţia Patrimoniu (Compartimentul de Relaţie cu Asociaţiile de Proprietari) din cadrul au solicitat preşedinţilor asociaţiilor să anunţe dacă sunt persoane care nu au posibilitatea deplasării la centrele deschise pentru depunerea dosarelor”,a informat Primăria. 

„Reprezentanţii celor două direcţii sunt  în contact permanent cu preşedinţii asociaţiilor de proprietari pentru a veni în ajutorul persoanelor vulnerabile în aşa fel încât acestea vor beneficia de tot sprijinul pentru întocmirea şi depunerea dosarelor pentru obţinerea ajutorului financiar de 3.000 de lei”, au mai spus reprezentanţii instituţiei.

Primăria municipiului Galaţi face un apel către reprezentanţii legali ai asociaţiilor de proprietari să îşi dea concursul pentru ca persoanele/famillile vulnerabile să beneficieze de acest sprijin. Pentru obţinerea de informaţii suplimentare privind documentele necesare constituirii dosarelor pentru acordarea ajutorului financiar de 3.000 lei, persoanele interesate pot suna la numărul de telefon 0236/307740, din cadrul Compartimentului Registratură şi Relaţii cu Publicul, Direcţia de Asistenţă Socială a municipiului Galaţi, cu sediul în str. Fraternităţii nr.1, bloc Şoim.

Pentru preluare cereri/dosare, persoanele interesate pot apela numărul de telefon 0236/488444, din cadrul Serviciului Ajutoare Încălzire, Direcţia de Asistenţă Socială a municipiului Galaţi, cu sediul în str. Fraternităţii nr.1, bloc Şoim.

Reamintim că Primăria municipiului Galaţi derulează două programe importante pentru asigurarea încălzirii populaţiei. Este vorba despre ajutorul financiar de 3.000 de lei acordat cetăţenilor pentru achiziţionarea unor surse alternative de încălzire şi apă caldă şi transformarea unui număr de 24 de puncte termice în microcentrale de cartier, ce vor funcţiona pe bază de gaze naturale, în scopul furnizării de agent termic unui număr de aproximativ 6.000 de apartamente şi unor instituţii publice.

Întrucât vechiul sistem centralizat de termoficare s-a dovedit a fi ineficient, generator de pierderi şi mare consumator de resurse financiare de la bugetul local, iar numărul utilizatorilor a fost permanent în scădere în ultimii ani, punerea în funcţiune a vechiului sistem centralizat de termoficare nu mai este posibilă din motive tehnice şi economice. Cu atât mai mult cu cât oferta financiară a S.C. Electrocentrale S.A. Galaţi, producătorul de agent termic primar, presupunea achiziţionarea unei cantităţi de patru ori mai mare faţă de nevoile reale ale consumatorilor gălăţeni.

Condiţiile de acordare a ajutorului financiar de 3.000 de lei

Ajutorul financiar în valoare de 3.000 lei pentru achiziţionarea unui sistem de încălzire şi apă caldă alternativ sistemului centralizat de termoficare, se acordă, din bugetul local, familiilor/persoanelor singure branşate în sezonul rece 2017-2018, care s-au debranşat după data de 01.04.2018 de la sistemul centralizat de  termoficare sau care urmează să se debranşeze.

Prin excepţie, ajutorul financiar se acordă şi familiilor/persoanelor singure debranşate anterior datei de 01.04.2018 şi care nu beneficiază de nici un alt sistem de încălzire, pe baza anchetei sociale efectuate de către o comisie numită prin dispoziţie a primarului.

Ajutorul  financiar se acordă şi familiilor/persoanelor singure care înregistrează datorii la plata cheltuielilor de întreţinere de până la 3.000 lei şi care prezintă o declaraţie notarială prin care se obligă să achite datoriile restante în termen de cel mult 12 luni de la data solicitării ajutorului financiar.

Ajutorul financiar se acordă proprietarului o singură dată şi numai pentru locuinţa de domiciliu. Beneficiarul este familia/persoana singură, iar titularul ajutorului financiar este reprezentantul familiei, stabilit în condiţiile legii.

Beneficiari

a- Persoana singură care are un venit net mediu lunar sub 2.500 lei;

b- Familia formată din 2 membri care are un venit net mediu lunar pe membru de familie sub 2000 lei;

c- Familia formată din 3 membri care are un venit net mediu lunar pe membru de familie sub 1700 lei;

d- Familia formată din 4  sau mai mulţi membri care are un venit net mediu lunar pe membru de familie sub 1450 lei;

Documente necesare

1) Act identitate al proprietarului/coproprietarului locuinţei de domiciliu şi a celorlalţi membri ai familiei cu acelaşi domiciliu/reşedinţă (copie si original);

2) Act de proprietate al imobilului pentru care se solicită sprijinul financiar (copie si original);

3) Adeverinţă eliberată de asociaţia de proprietari din care să reiasă faptul că solicitantul este branşat la data de 01.04.2018 la sistemul centralizat de termoficare, numărul de persoane declarate la plata cheltuielilor de întreţinere, suma datorată cu titlu de cheltuieli de întreţinere si utilităţi (apa, gunoi, termoficare etc.) la data depunerii cererii;

4) Adeverinţe eliberate de către furnizorii de servicii pentru solicitanţii care nu au în cadrul asociaţiei de proprietari o structură de conducere care are calitatea legală de a elibera adeverinţa solicitată;

5) Certificatul de atestare fiscală pentru persoanele fizice privind impozitele, taxele locale si alte venituri ale bugetului local, valabil la data depunerii solicitării;

6) Declaraţia taxei de habitat înregistrată la organul fiscal;

7) Adeverinţe privind veniturile nete realizate de către titularul solicitării şi membrii familiei cu acelaşi domiciliu/reşedinţa în luna anterioară depunerii cererii;

8) Declaraţie notarială prin care se obligă să achite datoriile restante la întreţinere in termen de cel mult 12 luni de la data solicitării ajutorului financiar cu precizarea sumei datorate (unde este cazul);

9) Angajamentul prin care beneficiarul se obligă să prezinte, în termen de 30 de zile de la data acordării ajutorului financiar, documente (facturi, chitanţe etc.) prin care se dovedeşte faptul că suma încasată a fost cheltuită în scopul în care a fost acordată, iar în termen de 90 de zile de la data acordării ajutorului financiar, procesul verbal de punere în funcţiune a sistemului de încălzire şi apă caldă,

10) Factura fiscală sau factura proformă privind achiziţionarea sistemului de încălzire şi apă caldă. După data depunerii cererii, nu mai există posibilitatea modificării modalităţii de plată, a tipului de încălzire şi a furnizorului, în cazul facturii proforme;

11) Extras de cont, în scopul virării ajutorului financiar aprobat.

Galaţi



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite