Ultima lovitură a primarului Cristi Misăilă în actualul mandat: înfiinţează funcţia de administrator public în subordinea sa
0Noua organigramă a Primăriei Municipiului Focşani va fi modificată în şedinţa extraordinară de luni, 12 octombrie.
O temă mult discutată încă din prima lună de activigtate a primarului PSD Cristi Misăilă a fost înfiinţarea postului de administrator public, propunere care nu ştim din ce motive nu a fost concretizată în cei patru ani şi trei luni de mandat.
Discuţia este readusă în atenţie în ultima şedinţă a legislativului actual, chiar înainte de preluarea mandatului de către noii consilieri locali aleşi pe data de 27 septembrie.
Pe ordinea de zi a şedinţei extraordinare de luni, 12 octombrie, se află un proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei şi statului de funcţii pentru aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Focşani, iar unul dintre puncte se referă la înfiinţarea postului de administrator public aflat în subordinea primarului.
O alegere cel puţin ciudată, având în vedere că noii consilieri locali rezultaţi în urma alegerilor sunt cei care ar trebui să se pronunţe cu privire la acest subiect
Este lesne de înţeles de ce face acest lucru primarul Misăilă, având în vedere că este ultima şedinţă în care are la îndemână majoritatea pentru a provoca schimbarea, mai ales că odată aprobată organigrama de către Consiliul Local, numirea în funcţie a administratorului public se face prin dispoziţie a primarului.
Din informaţiile noastre, cel vizat pentru acest post este Vladimir Duşinschi, fiind adus încă din vară consilier personal de către Misăilă, delegându-i foarte multe atribuţii. De menţionat că în trecut Duşinschi a fost preşedinte al Tineretului Naţional Liberal-Filiala Vrancea.
Potrivit proiectului primarului, administratorul public trebuie să aibă studii superioare economice, administrative, tehnice sau juridice, iar contractul de management se încheie pe perioadă determinată, care nu poate depăşi mandatul primarului.
În baza contractului de management, administratorul public poate îndeplini atribuţii de coordonare a unor compartimente a aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes local, dar primarul îi poate delega şi calitatea de ordonator principal de credite.
Salariul tot primarul îl stabileşte, acesta fiind ca nivel între ce câştigă în prezent secretarul municipiului sau, în cel mai bun caz, va câştiga cât un viceprimar.
Vă mai recomandăm: