Au început lucrările la două tronsoane ale Ocolitoarei
0Astăzi au început lucrările la tronsoanele I şi III al ocolitoarei Braşovului. Valoarea lucrărilor este de peste 200 de milioane de lei fără TVA.
Tronsonul I se desprinde din ocolitoarea existentă la km 2+100 printr-o intersecţie în T, traversează Timişul Sec, ocoleşte fosta rampă de deşeuri, intersectează DJ 103 A Braşov - Zizin cu un sens giratoriu, ocoleşte CET-ul, traversează zona Timiş Triaj cu un pasaj superior şi intersectează ocolitoarea Municipiului Braşov Tronson II cu un pasaj superior peste CF (calea ferată) 400 si DN 11 (Braşov- Bacău).
Lungimea acestui tronson este de 7,230 km cu două benzi de circulaţie pe sens, profil de autostradă cu zona mediană, două poduri peste Timişul Sec şi Durbav, două pasaje superioare peste CF Triaj şi peste CF 400 şi DN 11.
Tronsonul III se desprinde din DN 13 (Braşov - Târgu Mureş) cu un pasaj superior , intersectează str. Plugarilor cu un sens giratoriu, traversează DJ 103C - str. Lânii cu un pasaj superior , intersectează drumul de acces la Institutul Cartofului cu un pasaj superior , intersectează CF 200 si DN 1 Braşov - Sibiu cu un pasaj superior, intersectează str. Clopoţel cu un sens giratoriu care va permite accesul din şi înspre DN 1 Braşov - Sibiu şi DN 73 Braşov Piteşti, apoi se intersectează cu DN 1 cu un sens giratoriu.
Lungimea acestui tronson este de 6,340 km cu două benzi de circulaţie pe sens, profil de autostradă cu zona mediană, un pod peste Valea Cheu, patru pasaje superioare peste DN13 (intersecţie cu tronsonul II), peste DJ 103 C - Str. Lânii, peste drumul de acces la Institutul Cartofului şi peste CF 200 si DN 1 Brasov - Sibiu.
„Prin realizarea acestor tronsoane rezolvăm o problemă extrem de importantă, atât la nivelul municipiului, cât şi al regiunii. Va fi descărcat traficul greu dinspre Moldova, Harghita-Covasna. Acest proiect va fi completat cu tronsonul II, ce va fi preluat în scurt timp de către Ministerul Transporturilor şi dublat, urmând ca centura municipiului Braşov să fie închisă cu cel de-al treilea tronson, DN 13 - DN 1. Ocolitoarea Braşovului va fi construită în regim de autostradă, cu toate elementele specifice unei artere de acest rang. Vom supraveghea cu mare atenţie această lucrare. În momentul de faţă traficul greu dinspre Bucureşti este deviat pe strada care trece prin faţa CET Braşov, apoi prin Fundătura Hărmanului după care se iese în DN 11. Iar din DN13 se reintra în oraş pe str. Stadionului şi Calea Făgăraşului spre DN1.Odată cu finalizarea lucrărilor la toate cele trei tronsoane, putem spune că tot traficul greu de tranzit nu va mai circula pe nici o stradă din interiorul oraşului, iar circulaţia se va desfăşura la standarde europene", a spus George Scripcaru, primarul Braşovului.
În perioada următoare va fi finalizată şi documentaţia necesară pentru dublarea celui de al doilea tronson, astfel încât să fie adoptată Hotărârea de Guvern de preluare la Ministerul Transporturilor a realizării acestei lucrări, după care pot începe demersurile pentru atribuirea şi începerea lucrărilor de construire. Traseul se desprinde din DN 11 cu un pasaj superior, traversează râul Durbav cu un pod, intersectează DJ 103 cu un sens giratoriu, traversează pârâul Timiş cu un pod, traversează CF Braşov - Sighişoara cu un pasaj superior, intersectează drumul DN 13 cu un pasaj rutier superior.