Tablierul metalic care formează calea de rulare a podului suspendat peste Dunăre, montat. Stadiul obiectivului VIDEO
0Constructorii au montat marţi, 28 iunie, ultimul segment de tablier metalic al podului suspendat peste Dunăre, de la Brăila. Obiectivul este realizat în proporţie de 65-68% şi va fi finalizat la finalul lunii decembrie, au anunţat constructorii.
În acest moment, toate cele 86 de segmente ale tablierului metalic, care formează calea de rulare a podului suspendat peste Dunăre, de la Brăila, sunt urcate pe poziţie. Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone. La începutul lunii iulie va începe operaţiunea de sudare a segmentelor la poziţia finală, a anunţat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu.
Totodată, se lucrează intens la terasamentele aferente drumurilor de acces pe toate fronturile, atât pe malul dinspre Tulcea, cât şi pe cel dinspre Brăila. Lucrările sunt realizate în proporţie de 35%.
„Firma italiană WEBUILD (iniţial Astaldi) se ocupă de construcţia drumurilor de acces la acest pod. Stadiul fizic al acestora se apropie de 35%. Potrivit reprezentanţilor WEBUILD, doar drumurile de acces vor fi construite în totalitate până la sfârşitul acestui an (2022), astfel încât circulaţia pe pod să poată fi deschisă”, a anunţat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Al treilea pod din Europa
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila va fi cea mai înaltă construcţie din România şi cea mai scumpă lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani. De asemenea, va fi ultimul pod peste Dunăre, înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România şi al treilea din Europa ca dimensiune.
Investiţia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judeţului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri.
Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) şi două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila şi de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare.
Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare.
Pilonii au 192 m înălţime totală de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări şi lift, accesul fiind permis din benzile de întreţinere localizate pe ambele părţi ale tablierului. La pilonul Brăila sunt 72 piloţi de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloţi de 38 metri lungime.
Sursa: Radu Aramă
În cadrul Master Planului General de Transport, podul figurează ca parte a Drumului Expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanţa, drum planificat a se realiza în perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei şi Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării.
Vă recomandăm să citiţi şi:
Podul suspendat de la Brăila: În ce stadiu sunt lucrările la cel mai mare pod din România VIDEO
Podul suspendat peste Dunăre, la răsărit. Imagini superbe realizate de un fotograf profesionist FOTO