Veste bună de pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeş - Turda: au început lucrările la nodul rutier Alba Iulia Nord

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Primele utilaje şi-au făcut apariţia în zona unde va fi construit nodul rutier
Primele utilaje şi-au făcut apariţia în zona unde va fi construit nodul rutier

Antreprenorul de pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeş - Turda a început, ieri, 19 octombrie, construcţia nodului rutier Alba Iulia Nord, unul dintre cele mai complexe proiecte de pe întreg traseul. Pentru această zonă, importantă pentru locuitorii din Alba Iulia şi localităţile limitrofe, există autorizaţie de construire din 4 octombrie 2017.

Volumul de muncă necesar pentru a realiza acest nod este unul foarte mare, cel mai optimist termen final fiind anul 2019, la fel ca întregul lot 1. Complexitatea proiectului în această zonă este dată şi de faptul că viitoarea autostradă va supra-traversa atât calea ferată, cât şi DN1. Proiectul presupune, de asemenea, relocarea DN1 şi construirea unui sens giratoriu pe direcţia bretelelor de acces şi ieşirea Alba Iulia - Aiud. În zona respectivă vor exista, astfel, două sensuri giratorii, cel din prezent, de la ieşire din Alba Iulia şi cel care urmează a fi construit. De asemenea se vor realiza patru bretele, câte două pe fiecare sens de circulaţie ce vor asigura legătura dintre autostradă şi DN1. 

”Deşi este o veste bună că vedem mişcare în teren, nu trebuie să ne bucurăm prea tare deocamdată, volumul de muncă fiind unul foarte mare. În acest moment se înaintează cu terasamentele. Deocamdată numărul de oi din zonă este net superior numărului de utilaje. Vom monitoriza atent zona, aşteptând creşterea mobilizării şi primele lucrări la structurile masive ale nodului (pasaj A10 peste cale ferată, pasaj DN1 peste A10, bretele)”, susţin reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură, care monitorizează lucrările de infrastructură din România.

lucrari autostrada

Cea mai mare problemă de pe acest lot rămâne, în continuare, nodul rutier de la Sebeş. Proiectul tehnic a fost avizat în luna iunie, urmând ca în perioada următoare să fie emisă şi autorizaţia de construire. În această zonă vor fi construite patru bretele ce vor asigura legătura dintre cele două autostrăzi: A10 şi A1. Alte două bretele vor face joncţiunea cu DN1, între Sebeş şi Lancrăm. Lungimea totală a bretelelor de la acest nod rutier va depăşi 10 kilometri.

Lotul 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda este cel mai în urmă cu lucrările dintre toate cele patru loturi ale A10. Conform contractului încheiat între CNADNR SA şi Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA - Pomponio Construcţii SRL la 2 decembrie 2014, investiţia trebuia finalizată în 2016. Noul termen oficial este a doua parte a anului viitor. Valoarea contractului este de 5.156.196 lei, fara TVA.

Citiţi şi:

 

FOTO Lucrări complexe pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeş - Turda. Cum arată şantierul la podurile peste râurile Mureş şi Ampoi

 

FOTO Cum arată „pe hârtie“ nodul rutier Alba Iulia Nord de pe Autostrada Sebeş - Turda. Proiectul a primit autorizaţie de construire

 

FOTO Nodul rutier de la Sebeş, punctul nevralgic din Autostrada A10. Blocajul amână finalizarea tronsonului până în 2020

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite