Stagiu naţional de instruire  pentru angajaţi din structurile Serviciului Public de Ocupare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
La stagiul de instruire participă angajaţi din structurile Serviciului Public de Ocupare
La stagiul de instruire participă angajaţi din structurile Serviciului Public de Ocupare

Tematicile de instruire sunt ancorate în directivele şi recomandările Comisiei Europene referitoare la învăţarea pe tot parcusul vieţii, concept din care face parte şi consilierea şi orientarea profesională. Furnizor de formare este Asociaţia „Centrul de Resurse pentru Servicii Sociale“ - CERESS Alba.

Stagiul naţional de instruiré metodică are loc în perioada13-17 ianuarie 2013, la Râşnov şi reuneşte specialişti din Agenţiile Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă (AJOFM) din judeţele Argeş, Bihor, Hunedoara, Botoşani, Satu Mare, Timiş, Mureş, Constanţa şi Iaşi. Cele mai vizibile structuri ale Serviciului Public de Ocupare sunt AJOFM-urile.

Participanţii au fost selectaţi în baza rezultatelor  unei analize a nevoilor de formare profesională realizată pe un eşantion reprezentativ de 1.270 de angajaţi din structurile Serviciului Public de Ocupare( SPO) Romania , analiză în cadrul căreia Asociaţia CERESS a avut un rol determinant. În urma analizei, s-a identificat deficitul de competenţe profesionale, aşa cum sunt acestea definite în Cadrul European al Calificărilor, document pe care trebuie să-l aplice şi Romania în calitate ei de ţară membră a Uniunii Europene.

Instruirea angajaţilor din structurile SPO,o necesitate permanentă

În cadrul instruirii, organizate de Centrul Naţional de Formare Profesională a Personalului Propriu al ANOFM -CNFPPP Râşnov, se va insista pe dezvoltarea nivelului de cunoştinţe, deprinderi şi abilităţi necesare alinierii serviciilor de consiliere la prevederile din Legea Educaţiei Naţionale nr.1 /2011, din ORDINUL Nr. 1804/4469 din 3 iulie 2012, privind aprobarea Metodologiei de utilizare a Instrumentelor Europass şi YouthPass precum şi a Metodologiei Cadru adoptate cu privire la serviciile de consiliere şi orientare a carierei pe tot parcursul vieţii adoptat de către Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice.

Participanţii vor exersa, pe bază de instrumente standardizate, realizarea unui profil de competenţe profesionale al clienţilor SPO, proiectarea planurilor individualizate de consiliere profesională, planificarea nominală a serviciilor de consiliere în funcţie de nevoile clienţilor etc., domenii în care expertiza salariaţilor CERESS este recunoscută la nivel naţional. Planul de pregătire, suportul de curs şi instrumentele de lucru pentru stagiul de instruire de la Râşnov au fost concepute de către sociologul Maria Ilea,formator în cadrul instruirii. „Competenţele de gestionare a carierei joacă un rol decisiv în responsabilizarea cetăţenilor pentru a se implica în trasarea parcursului lor privind învăţarea, formarea şi integrarea, precum şi a vieţii profesionale. Iată de ce, instruirea metodică a specialiştilor SPO care furnizează servicii de consiliere şi orientare în carieră devine o necesitate permanentă, deoarece ei sunt cei care trebuie să adapteze, să perfecţioneze şi să modernizeze procesele prin care este susţinută ocuparea în muncă şi evoluţia profesională a clienţilor SPO ”, susţine Maria Ilea.

Activitatea de perfecţionare face parte din proiectul ”Formare Profesională pentru Dezvoltarea Personalului SPO”, finanţat prin POSDRU 2007-2013, Axa prioritară 4 “Modernizarea serviciului public de ocupare” Domeniul Major de Intervenţie 4.2. Proiectul este implementat în parteneriat de către Centrul Naţional de Formare Profesională a Personalului Propriu al ANOFM -CNFPPP Râşnov, Asociaţia CERESS Alba, SC Global Commercium Development SRL Bucureşti şi Adecco Formacion S.A. Madrid.
 

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite