Google intră în era „întreabă-mă orice“
0Cel mai popular motor de căutare îşi va modifica strategia, urmând a răspunde la întrebările utilizatorilor.
Motorul de căutare Google urmează să-şi schimbe în următoarea perioadă modul în care găseşte site-urile relevante, modificarea provocând critici şi intrigi din partea specialiştilor şi a utilizatorilor. După ce pe 1 martie şi-a unificat toate produsele pentru a realiza un profil unic al utilizatorului, gigantul IT&C a introdus de curând şi căutările semantice, dar şi pe cele care penalizează site-urile mult prea optimizate, dar fără conţinut de calitate.
Rezultate mai personale
Ce înseamnă practic căutare semantică? Momentan, Google aranjează site-urile în funţie de cuvintele-cheie pe care le găseşte, fără a înţelege prea bine sensul acestora. Potrivit „Wall Street Journal", de acum încolo Google va înţelege frazele, iar procesul de căutare le va acorda acestora prioritate. Reprezentanţii companiei au declarat că motorul de căutare va găsi rezultatele „aşa cum oamenii înţeleg lumea, spre deosebire de modul actual, când dăm clic şi sperăm că rezultatele vor fi relevante".
Modul cum vor arăta site-urile va fi modificat, de asemenea. Google a dat un exemplu simplu: dacă în momentul de faţă o persoană caută „Lake Tahoe" el va vedea un prim link către site-ul oficial, o pagină a enciclopediei Wikipedia şi poate o hartă a locului. În noua configuraţie, primele rezultate îi vor spune utilizatorului localizarea, altitudinea, temperatura medie şi conţinutul de sare al lacului, rezultate considerate mai relevante de către Google.
De asemenea, dacă o persoană doreşte să afle care sunt cele mai mari lacuri din lume, în funcţie de adâncime, aceasta va putea interoga efectiv motorul de căutare. Până acum, acest lucru nu era recomandabil. „Este o strategie care se încadrează în noua politică Google care încearcă să-i facă pe utilizatori mai fideli şi implicaţi în toate produsele lor, inclusiv Google+, răspunzând direct întrebărilor, în loc să ofere linkuri impersonale", scrie publicaţia de specialitate „The Verge".
O altă schimbare a fost anunţată în weekend, când Google a precizat că va penaliza site-urile care vor fi „supraoptimizate", având prea multe cuvinte-cheie şi metode prin care pot fi găsite cu uşurinţă de către motorul de căutare.
Relevanţa rămâne importantă
Programele pe care Google le foloseşte pentru a naviga internetul, aşa-numiţii „spiders" (păianjeni - n.r.), vor identifica aceste lucruri şi vor redirecţiona utilizatorii către site-uri mai relevante ca şi conţinut. „Încercăm să facem roboţii Google mai deştepţi, să facem relevanţa mai adaptată, pentru a nu mai fi influenţat de metodele de optimizare (SEO - Search Engine Optimization) şi de persoanele care abuzează de acestea", a declarat pentru pcmag.com, Matt Cutts, reprezentant Google.
Lider incontestabil
Schimbările viitoare sunt importante pentru compania californiană deoarece Google încearcă să-şi păstreze cota de piaţă. Ultimele date oferite de firmele de analize arată că gigantul IT&C are 66% din piaţă şi 75% din veniturile totale din publicitate. Principalul rival este motorul de căutare dezvoltat de către Microsoft, Bing, dar şi programul Siri de pe iPhone 4S, acesta din urmă deschizând drumul către o nouă era în felul în care oamenii caută informaţiile pe internet.