Superalimentele care luptă împotriva problemelor de vedere

Superalimentele care luptă împotriva problemelor
de vedere

Probleme de vedere. FOTO thejakartapost.com

Dieta joacă un rol important în determinarea sănătăţii ochilor. Specialiştii recomandă şase superalimente esenţiale pentru păstrarea unei vederi optime o perioadă cât mai lungă.

Ştiri pe aceeaşi temă

Există anumite probleme oftalmologice, cum ar fi ochii uscaţi, cataracta sau degenerescenţa maculară, care sunt agravate de alimentele pe care le consumăm. Cu o dietă corectă şi un stil de viaţă sănătos, puteţi preveni mare parte din problemele de vedere ce apar după o anumită vârstă, scrie theinscribermag.com.

Şase superalimente pentru ochi:

Morcov

Nu întâmplător părinţii ne obligau în copilărie să mâncăm morcovi pentru a avea o vedere ageră. Morcovii au vitamina A şi beta-caroten, ambele sunt bune pentru retină. De asemenea, ele ajută suprafaţa ochiului, protejează împotriva daunelor provocate de soare, previn infecţiile oculare şi mai multe afecţiuni grave ale ochilor. Morcovii pot fi consumaţi ca o gustare, în salate sau supe.

Spanac

Spanacul nu îl ajută doar pe Popeye să-şi construiască muşchii. El este şi un prieten foarte bun al vederii. Conţine numeroase substanţe nutritive, cum ar fi vitamina A, zeaxantină şi luteină. Vitamina A protejează corneea, zeaxantina ajută la dezvoltarea vizuală şi luteina protejează ochii de lumina ultravioletă.

Migdale

Migdalele sunt delicioase şi hrănitoare. Conţin vitamina E care protejează celulele de oxidare, încetinind astfel progresia cataractei şi degenerarea legată de vârstă. Nu trebuie depăşită cantitatea de 23 de migdale pe zi. Migdalele pot fi o gustare foarte sănătoasă.

Ouă

Ouăle conţin vitamina A, luteină, zeaxantină şi zinc, toate acestea fiind esenţiale pentru sănătatea ochilor. Protejează corneea, reduc şansele de a avea probleme grave legate de vedere şi contribuie la sănătatea retinei.

Peşte

Tonul, somonul şi codul conţin acizi graşi omega-3, sporind puterea creierului şi ducând indirect la o vedere mai bună. În macrou, somon conservat, hering şi sardine puteţi găsi şi acid docosahexaenoic (DHA), o grăsime omega-3 concentrată. Există dovezi că omega-3 ajută şi la evitarea senzaţiei de uscăciune a ochilor.

Citrice

Citricele ajută la menţinerea sănătăţii ochilor datorită conţinutului ridicat de vitamina C. Aceasta luptă împotriva dezvoltării cataractei şi, în combinaţie cu alte vitamine şi nutrienţi, previne bolile ce apar odată cu înaintarea în vârstă.

citeste totul despre: