Rimmel sau casa britanică a genelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Imaginea companiei. FOTO Guliver/Getty
Imaginea companiei. FOTO Guliver/Getty

Compania Rimmel London este simbolul frumuseţii, al stilului cu note vintage şi al preocupării pentru influenţele urbane. În ciuda aerului său cosmopolit, brandul face parte, în realitate, din garda veche a industriei cosmetice britanice şi internaţionale.

,,Frumuseţea iubeşte legendele şi există puţine legende mult mai convin­gătoare decât Rimmel London“ este unul dintre mo­ttourile pe care cunoscutul brand le-a avut de-a lungul anilor.

Marca Rimmel, cu o poveste solidă în spate, a avut un aport însemnat în cultura urbană prin asocierea termenului tradiţional ,,mascara“ cu numele companiei. Treptat, Rimmel a devenit mai mult decât o casă din branşa dedicată frumuseţii. Personificarea eleganţei şi a stilului britanic, brandul a depăşit sfera cosmetică şi a ajuns echivalentul inspiraţiei britanice prin permanenta sa asociere la valorile naţionale.

image

De la parfumerie la gene de ,,milioane“

În anul 1820, un parfumier din Franţa, instruit de faimosul Lubin (cel care se ocupase de parfumurile împărătesei Josephine, soţia lui Napoleon I), a acceptat invitaţia de a gestiona o parfumerie pe Bond Street, Londra. Treisprezece ani mai târziu, Rimmel Senior, împreună cu fiul şi ucenicul său, Eugene, şi-a deschis propriul butic de parfumuri, numit House of Rimmel. Istoria colosului a început să se scrie din acel moment, evoluţia afacerii datorându-se, în special, talentului nativ al lui Eugene Rimmel, copilul în vârstă de 14 ani atunci, care avea să devină un guru al industriei cosmetice.

image

Un parfumier strălucit, Eugene a revoluţionat ideea de frumuseţe la House of Rimmel, cu ingrediente exotice, arome şi idei noi. Sticlele sale de parfum erau realizate din cristal de Baccarat, iar printre clienţii săi se număra însăşi Regina Victoria.

În 1851, Eugene Rimmel a participat la una din cele mai mari expoziţii din acea vreme, găzduită la Palatul de Cristal, din centrul Londrei, unde a construit o fântână cu parfumuri ce decora pavilionul faimoasei galerii. Un pionier al igienei personale, el a dezvoltat o serie de produse inovative, precum apa de gură, creme aromate şi un ingenios vaporizator de aburi parfumaţi, în timp ce înalta societate se înghesuia la porţile magazinului situat pe Regent Street. În plus, Rimmel Junior a fost printre primii producători de pomade aromate şi săpunuri, toate incluse într-o colecţie-semnătură, numită „Toilet Vinegar“.

image

După ani de cercetare şi muncă susţinută, Eugene a reuşit să creeze şi să comercia­lizeze prima mascara non-toxică, bazată pe un mix din pudră de cărbune şi vaselină. Preocupate de imaginea lor, doamnele au adoptat rapid noul produs ce le promitea gene de vis, lungi, cu un aspect bogat.

Rimmel egal mascara

La moartea lui Eugene Rimmel, în 1887, cei doi fii ai săi au moştenit un regat puternic în imperiul frumuseţii. Ei s-au concentrat pe sporirea notorietăţii companiei, iar obiectivul pricipal l-a reprezentat comercializarea în masă a produselor destinate machiajului pentru ochi. Popularitatea dobândită în acei ani a ajutat la asocierea termenului tradiţional „mascara“ cu denumirea brandului britanic „Rimmel“. Ţări precum Portugalia, Turcia şi România au preluat direct acest termen, astfel încât europenii continuă şi astăzi să ceară „rimmel“ atunci când cumpără mascara.

După cel de-al Doilea Război Mondial, Marea Britanie a avut parte de un nou boom comercial. Marcă deja cunoscută pe plan internaţional, s-a relansat cu o gamă variată de culori şi un model modern de ambalare.

image

În 1956, Rimmel a lansat o nouă iniţiativă de marketing, intitulată „Frumuseţe cu buget minim“, campanie publicitară ce a devenit sinonimă cu firma britanică.

Anii ’80 au adus companiei londoneze titlul de cel mai popular brand în industria cosmetică, datorită paletei variate de produse şi preţurilor accesibile unei game largi de consumatori. După un timp, în 1996, compania a intrat în portofoliul producătorului de cosmetice cu origini pariziene Coty Inc.. Cu vânzări în peste 40 de ţări, Rimmel a devenit cel mai bine cotat brand din industria cosmetică în Marea Britanie. 

Kate Moss, chipul londonez al mărcii

image

Modelul Kate Moss, în campania publicitară care sărbătoreşte 10 ani de colaborare cu brandul 

Chintesenţă a stilului britanic, topmodelul Kate Moss este imaginea celebrei companii Rimmel London încă din anul 2001, iar colaborarea dintre cele două părţi s-a dovedit a fi un adevărat succes. Colosul din industria de frumuseţe nu a renunţat la regina cu buze voluminoase nici atunci când Moss a fost implicată într-un scandal uriaş, din cauza consumului de droguri.

În septembrie 2005, cotidianul englez „Daily Mirror“ a tipărit pe prima pagină câteva fotografii cu modelul în timp ce priza cocaină în studioul de înregistrări al trupei Babyshambles. Din cauza acestor acuzaţii, gigantul suedez H&M a renunţat la utilizarea imaginii manechinului pentru viitoarea sa campanie publicitară. O zi mai târziu, casa de modă franceză Chanel a declarat că nu va reînnoi contractul cu modelul britanic. O decizie similară a venit şi din partea brandului Burberry.

Deşi trecea printr-o perioadă dificilă, iar o mare parte din contracte au fost pierdute, Kate Moss a rămas imaginea brandului Rimmel London. „Atunci când Kate se afla în mijlocul unui scandal de proporţii, toată lumea a abandonat-o, însă noi ne-am păstrat poziţia. Ne-am dorit să îi fim alături, iar ea a rămas lângă noi“, au spus reprezentanţii Coty.

Un mariaj reuşit

Anul trecut, modelul şi compania londoneză au sărbătorit o relaţie de zece ani printr-o petrecere extravagantă a cărei gazdă a fost însăşi Kate Moss. „Dacă ar trebui să alegi figura cea mai reprezentativă pentru Londra, prima care îţi vine în minte este Kate Moss“, a afirmat Steve Mormoris, vicepreşedintele departamentului de marke­ting Coty Beauty. Odată cu celebrarea unui deceniu de colaborare, a avut loc lansarea primei linii de cosmetice dedicate exclusiv modelului Kate Moss. Colecţia de rujuri în nuanţe variate, ce i-au purtat semnătura, a avut un adevărat succes pe plan european.

image

INFO: Kate Moss, chipul londonez al mărcii 

„Întreaga idee a acestui concept a fost să creăm ceva uşor de purtat, în nuanţe clasice sau electrizante, culori pe care le-am îndrăgit întotdeauna“, a adăugat manechinul.

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite