FOTO Puterea Romei în modă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Colecţia Giada Curti, prezentată în cadrul evenimentului AltaRoma Alta Moda de la Roma, s-a centrat pe cultura arabă. FOTO Gulliver Getty Images
Colecţia Giada Curti, prezentată în cadrul evenimentului AltaRoma Alta Moda de la Roma, s-a centrat pe cultura arabă. FOTO Gulliver Getty Images

Cea de-a XXV-a ediţie a evenimentului AltaRomaAltaModa, care se doreşte  replica italiană la Săptămâna Modei Haute Couture de la Paris, s-a desfăşurat între 12 şi 16 iulie, oferind o privire de ansamblu asupra colecţiilor de toamnă-iarnă şi primăvară-vară 2014/2015.

Creatori de modă consacraţi şi designeri aflaţi la început de drum au pus în scenă defilarea modei de lux din perspectivă italiană, Roma transformându-se timp de cinci zile în bastionul unde s-a încercat câştigarea unui război cu vechime purtat cu francezii: dovada că Italia are ceva important de spus în croitoria de cel mai înalt nivel. 

Legenda modei italiene, Roberto Balestra, ajuns la venerabila vârstă de 90 de ani, a arătat că forţa creatoare nu păleşte odată cu trecerea timpului, observaţie făcută chiar de faimosul critic de modă Suzy Menkes, editor internaţional al revistei „Vogue”, care a considerat colecţia acestuia cea mai bună lecţie pentru tinerii creatori pe care i-a jurizat în cadrul competiţiei „Whos is on Next”, parte a evenimentului de la Roma, o adevărată vânătoare de talente în industria modei. 

moda

Creaţie Esme Vie 

   

moda

Rochie Peter Langner 

Roberto Balestra a mizat pe combinaţia cromatică dintre negru şi roz, rochiile de cocktail şi de seară fiind un pariu câştigat în favoarea feminităţii şi a eleganţei fără vârstă. Rochii de catifea neagră scoase în evidenţă de o capă din saten sau de o  trenă de culoare roz, orhidee brodate pe un corsaj din tul, de asemenea, negru, au plutit pe cunoscuta melodie “La Vie en Rose”, spre încântarea celor prezenţi, critici şi pasionaţi de modă deopotrivă. 

“Prezentarea Balestra a reprezentat chintesenţa stilului roman la AltaModa, mi-a reamintit de Yves Saint Laurent în anii ´80, un spectacol pe placul doamnelor de societate însoţite de fiicele lor, un tip de public pretenţios pe care nu l-am mai întâlnit nici măcar la Paris, la Săptămâna Modei Haute Couture, unde multe dintre creaţii au părut că nu sunt adresate cumpărătorilor”, a subliniat Suzy Menkes stilul clasic, al vechii şcoli de modă italiene, care reuşeşte şi în secolul al XXI-lea să fascineze indiferent de vârstă. 

Nevoia unei infuzii de sânge tânăr în zona croitoriei de lux a fost observată de criticii de modă încă de acum câţiva ani, iar recentul eveniment haute couture de la Paris a readus în discuţie necesitatea unui nou val de designeri care să se alăture numelor cu greutate care au ajuns să evolueze aproape singure în această zonă, cum este Karl Lagerfeld pentru Chanel, Valentino, Armani, Jean Paul Gaultier sau casa Dior. 

moda

 Ţinută Greta Boldini 

Şeherezada modernă 

O altă prezentare care a atras atenţia în cadrul Alta Moda a fost cea semnată Giada Curti, cu rochii desprinse parcă din „O mie şi una de nopţi”, intitulată „Shukran” („Mulţumesc”- limba arabă), omagiu adus de creatoarea italiană culturii islamice, de care este fascinată, mai ales că în curând va deschide un magazin şi în Dubai. Turbanele realizate din materiale preţioase, încrustate cu perle şi cristale, au reprezentat piesele-vedetă ale colecţiei. Aplicaţiile bijuterie s-au regăsit şi pe materialele fluide ale rochiilor croite pentru a flata silueta, dar fără a încărca inutil ţinutele, ci doar ca să amintească subtil de opulenţa veşmintelor purtate de miresele arabe, detaliu cultural introdus şi marşul nupţial pe care au defilat modelele. Paleta coloristică a fost formată din nuanţe pale, de crem, auriu şi argintiu, alb sau roz metalic. Defilarea Curti a presupus o colecţie-capsulă formată din numai zece ţinute, avanpremiera la prezentarea integrală care va avea loc în toamnă la Săptămâna Modei de la Dubai. 

moda

Rochie din prezentarea D&G, pe insula Capri 

De la Roma nu a lipsit Peter Langner, creator de orgine germană stabilit în Italia şi recunoscut pentru rochiile de mireasă pe care le creează, „antrenat” în culisele unor case de modă prestigioase precum Christian Lacroix sau Christian Dior. Inspirat de Ibiza, creatorul a încercat să redea strălucirea insulei spaniole prin inserţiile de fire metalice şi aplicaţiile de pietre preţioase răspândite pe suprafaţa materialelor verde marin sau de un albstru intens, amintind de nuanţele apelor adânci şi liniştite. 

Citește și: FOTO Moda nu are vârste

„Am vrut să surprind puritatea naturii transformată într-o rochie preţioasă, aproape la fel cum se procedează cu o operă de artă”, i-a explicat Lagner editorului „Vogue”, Suzy Menkes, ceea ce a dorit să surprindă în creaţiile sale. Nu în ultimul rând, munca manuală desăvârşită şi grija pentru detalii s-a remarcat prin firescul aplicaţiilor de cristale în faldurile de organza ale rochiilor susţinute de jupoane pe cercuri şi de penele de struţ care au adăugat strălucire creaţiilor. 

Eleganţă, minimalism şi feminitate au fost cuvintele de ordine şi pentru ţinutele de primăvară-vară 2015 aduse pe podium de tânăra creatoare de modă Julia Voitenko, director de creaţie pentru casa de modă Esme Vie. Liniile simple ale rochiilor, nuanţele de bleu, alb, roz pal, purpuriu sau crem, alături de aplicaţiile bogate de flori, fie sub formă de corsaj sau lucrate ca adevărate coliere la baza gâtului, în loc de guler, au făcut trimitere clară la stilul inconfundabil al frumoasei actriţe Grace Kelly, prinţesă de Monaco. 

Metamorfoză pe podium 

Rochia-trench a fost piesa centrală a colecţiei Greta Boldini, reinventată de designerii Michela Musco şi Alexander Flagella sub o formă extrem de lejeră, apropiată de cea a unei cămăşi, promovând imaginea unei femei sigure pe ea, care nu are nevoie de prea multe artificii ca să se pună în valoare. Pielea, paietele, organza sau vâscoza în combinaţie cu nuanţe de ivoire, alb, albastru, crem, vernil şi bronz au conturat omagiul adus Hollywood-ului, mai exact producţiilor regizate de Sofia Coppola şi a peliculei „Mulhollnad Drive”, în regia lui David Lynch. 

Liniile geometrice au definit ţinutele arhitecturale ale prezentării Sabrina Persechino, cu suprapuneri, umeri supradimensionaţi şi gulere înalte, completate de coafuri spiralate. Croiala rochiilor a urmărit linia corpului, ceea ce a mai îndulcit aerul futurist al colecţiei dominate de nuanţe metalice, de tonuri de grena şi negru, dar şi de piele. 

moda

Roberto Balestra, alături de mireasa colecţiei 

Cu o serie de creaţii inspirate de cultura vibrantă a Mexicului, dar şi de oraşul Roma, prezentarea San Andres Milano a pus accent pe culorile tari, verde şi albastru intens, dar şi pe elementele grafice, precum dungile şi carourile de tip tablă de şah, un tribut adus anilor ´60.

   

moda

Creaţie Sabrina Persechino 

moda

 

Rochie Rani Zakhem 

Rochiile de bal, cu linii ample, dar şi rochiile de zi ale brand-ului Sarli Couture au fost definite de croielile în A şi de nuanţele pale de gri, roz şi albastru, care au oferit ţinutelor un aer sofisticat şi lejer în acelaşi timp. Kimono-urile şi capele stilizate au ieşit, de asemenea, în evidenţă. 

La rândul lui, designerul Rani Zakhem a încercat să redea etapele maturizării femeii, apelând la rochii cu umeri dezgoliţi şi decupaje îndrăzneţe, în culori de roşu intens şi fucsia, pentru a surprinde senzualitatea în colecţia intitulată sugestiv „Metamorphosis” (Metamorfoze - n.r).

Reuniunea de la Capri  

Interesantă a fost alegerea casei de modă Dolce&Gabanna, care s-a distanţat de locaţia centrală a evenimentului, Roma, colecţia fiind prezentată într-un cadru exclusivist, pe insula Capri, unde invitaţii au fost aleşi pe sprânceană, de la jurnalişti de modă până la clienţi care îşi permit să cumpere ţinute de zeci de mii de euro, iar accesul presei a fost restricţionat. Designerii Domenico Dolce şi Stefano Gabbana au prezentat în aer liber, cu plaja şi stâncile care străjuiesc locaţia din Mediterană drept fundal, o colecţie extravagantă, regală, în culori vibrante, cu broderii şi imprimeuri amintind de locaţii celebre din Italia, inclusiv o rochie pictată de mână pe care se putea observa o hartă a coastei Amalfi. Bijuteriile au urmat aceeaşi notă princiară, cu diademe, coliere şi cercei supradimensionaţi, bătute cu pietre preţioase. 

“Ţinutele vorbesc despre frumuseţea Italiei, mai ales că aici nu avem modă haute couture în adevăratul sens al cuvântului, aşa că am vrut să facem ceva pentru ţara noastră”, a declarat emoţionat Stefano Gabbana la finalul spectacolului impresionant. 

Tocmai pentru a sublinia ideea exprimată de Stefano, D&G a făcut un miniturneu de prezentare cu noua colecţie, început la Sicilia, locul natal al designerului Domenico Dolce, apoi la Veneţia şi Capri. 

Magazin



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite