Maşinile electrice în număr mare din Norvegia au devenit o problemă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În Norvegia se fac presiuni pentru a fi reduse avantajele şi facilităţile fiscale acordate proprietarilor de maşini electrice, întrucât numărul acestora a crescut spectaculos în ultimul timp, iar dreptul lor de a folosi banda specială pentru transportul în comun gâtuie traficul şi incomodează foarte mulţi cetăţeni.

„Masinile electrice au devenit o problema, sunt din ce in ce mai multe si gatuie linia speciala pentru autobuze. Vreau sa transport pasagerii cat de repede pot, as vrea ca autoturismele eco sa nu mai circule pe banda speciala. Aceste intarzieri de deplasare costa societatea. Timpul pe care il pierd mii de pasageri in trafic este mai mare decat cel pe care il castiga cateva zeci de soferi de masini electrice”, spune Erik Haugstad, un sofer de autobuz din Oslo.

Cum a reusit Norvegia sa aiba 32.000 de masini ecologice pe sosele?

Masinile electrice in Norvegia, pe langa faptul ca pot circula pe linia speciala de autobuz, sunt scutite de taxe de drum, pot parca gratuit in spatii publice, unde pot reincarca bateriile fara costuri. Pe langa toate acestea, sunt si scutite de TVA. Norvegia a introdus stimulentele pentru a taia din emisiile poluante ale masinilor, care sunt circa 10 procente din emisiile totale ale tarii.

Politica adoptata de Norvegia pentru masinile ecologice a fost un succes, pe sosele sunt 32.000 de autoturisme electrice si hibride, de departe cel mai mare procent pe cap de locuitor pe glob, intr-o tara cu o populatie de 5,1 milioane locuitori.

Masinile electrice reprezinta 85% din traficul inregsitrat pe liniile speciale destinate autobuzelor in orele de varf, reiese dintr-un studiu al Administratiei de Drumuri Publice Norvegiene. „Este un subiect pe care il discut foarte des cu colegii in pauza de pranz. Nici o decizie nu a fost facuta pana acum, dar este din ce in ce mai probabil ca autoritatile vor lua masuri pentru a desfunda zonele aglomerate, in special in timpul orelor de varf”, a spus Haugstad.

Citeşte continuarea pe wall-street.ro

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite