Macadamul din Moldova, următoarea provocare pentru DTO Tellur Rally Team
0Pentru DTO Tellur RT, prima rundă pe macadam a sezonului 2018 a reprezentat prilejul de a bifa primele succese din acest an în ierarhia FIA, prin Valentin Porcişteanu şi Dan Dobre, respectiv în întrecerea echipelor.
Chiar dacă are o nouă componenţă şi fiecare dintre echipaje s-a aliniat la startul sezonului 2018 cu un nou material de concurs, DTO Tellur RT a avut un start cu rezultate pozitive, indiferent de suprafaţa de concurs. Şi, evident, toate echipajele îşi propun să continue pe această linie şi în acest sfârşit de săptămână, care programează etapa cu numărul patru a Campionatului Naţional de Raliuri Dunlop, Raliul Moldovei Bacău powered by Dedeman Automobile.
După două prezenţe consecutive pe podiumul general şi al Clasei 2, Vali Porcişteanu şi Dan Dobre au izbutit la Arad să-şi treacă în cont victoria. A fost primul succes din 2012 încoace şi le-a permis celor doi să urce pe prima poziţie a clasamentului general provizoriu al campionatului. Un rezultat care probează că sunt pe drumul cel bun în procesul de acomodare cu noua maşină, Skoda Fabia R5, lucru pe care, de altfel, îl scoate în evidenţă şi Vali. ”La Arad am avut confirmarea elementelor pe care le descoperisem la teste şi anume că maşina este previzibilă, prietenoasă, iar modul în care glisează, ”înghite denivelările” şi frânează este absolut spectaculos. Pe suprafaţa noastră preferată am izbutit să ajungem rapid la un ritm bun şi putem spune că suntem în grafic vizavi de obiectivele noastre din acest sezon, în care principalul ţel este să simţim cât mai bine maşina şi să încercăm la fiecare raliu să avem o prestaţie care să ne permită să ne batem pentru podium”, spune Porcişteanu.
Chiar dacă este liderul campionatului după trei etape, el rămîne însă cu picioarele pe pământ. ”Sigur, am savurat succesul de la Arad, dar acest lucru nu ne-a împiedicat să analizăm cu obiectivitate prestaţia noastră şi să o raportăm la cea a celorlalţi competitori de top. Evoluţia din etapa precedentă reprezintă un bun punct de plecare, dar trebuie să lucrăm în continuare, la fel de conştiincioşi şi determinaţi, pentru a ne apropia cu adevărat de limitele maşinii şi pentru a avea ritmul pe care aceasta îl permite. Suntem pe primul loc în campionat, dar această poziţie are la origine şi conjunctura, sau, mai precis, întâmplările de care au avut parte Simo, Bogdan, Giri şi ceilalţi piloţi care vizează, ca şi noi, locurile fruntaşe ale clasamentului general. Este limpede că ei vor veni la fiecare raliu care urmează determinaţi să se revanşeze. Sosim în Moldova cu gândul de a progresa din punctul de vedere al evoluţiei, ne dorim să evităm problemele şi să fim printre protagoniştii întrecerii”, a concluzionat Vali.
La debutul pe macadam cu noul lor Mitsubishi Lancer Evo IX, Cristi Dolofan şi Mihai Sandu au avut parte de un abandon la Arad. Ritmul pe care l-au avut însă până la acel moment, dar şi faptul că pentru Cristi aceasta este suprafaţa sa preferată, îi fac să vină în Bacău cu o stare de spirit pozitivă. ”Ne acomodăm cu maşina, iar acum nu ne rămâne decât să încercăm să găsim calea prin care să evităm problemele şi evenimentele de tipul celor de la Arad. Obiectivul nostru pentru Raliul Moldovei Bacău este acela de a termina întrecerea şi de a lupta pentru podium, astfel încât să obţinem cît mai multe puncte pentru noi şi echipă”, a spus Cristi.
Triplu câştigător la Clasa 9 şi în Cupa Suzuki, respectiv dublu învingător în întrecerea autovehiculelor cu două roţi motrice, Raul Badiu abordează competiţia din postura de lider al ierarhiilor provizorii la toate cele trei categorii. “Am început sezonul aşa cum visam şi ne dorim să continuăm în aceeaşi manieră şi de-acum încolo. Evident, ne-am dori o nouă triplă şi aici pentru a ne consolida poziţia în clasamentele generale şi pentru a contribui la un rezultat cât mai bun al echipei”, a declarat Raul.
Bogdan şi Delia Năstase au ocupat la Arad locul secund la Clasa 11, chiar dacă se aflau la primii kilometri pe macadam cu noua maşină. “Am reuşit să ajungem la un ritm bun şi să obţinem un rezultat pe măsură. Ca şi colegii noştri însă, nu ne culcăm pe o ureche. Ştim că mai este loc de progres, astfel că mai avem mult de lucru. Important este să parcurgem cât mai mulţi kilometri de probă specială, astfel că potenţăm dorinţa de a obţine un rezultat cât mai bun cu ideea de a găsi metodele prin care să ne ferim de orice tip de probleme şi să terminăm întrecerea”, a precizat Bogdan.
Cu aceleaşi gânduri abordează întrecerea şi cei doi debutanţi ai echipei, Eugen Cărăgui şi Ramona Rusu. Cu atât mai mult cu cât pentru piloţii aflaţi la început de drum acumulările sunt direct proporţionale cu distanţa parcursă în competiţie.
Raliul Moldovei Bacău powered by Dedeman Automobile astăzi, 14 iunie Shakedownul şi Startul Festiv. Mâine dimineaţă, la ora 9 se va da startul în competiţia propriu-zisă. Prima zi propune câte două treceri pe probele Hemeiuş, Trebeş şi Valea Budului, ultima fiind o noutate absolută, precum şi Superspeciala de la Oneşti. Sâmbătă, în ziua decisivă, se va alerga de două ori pe Runcu şi de câte trei pe Moineşti şi Vermeşti, trecerea finală pe ultima specială reprezentînd şi PowerStage.