În curând pe şosele, Hummer de România
0Şeful BGS vrea să construiască, cu mâinile lui, o alternativă românească a maşinilor militare Hummer. Acesta speră să înceapă să vândă câteva sute de GheO Fighter pe an. Bogdan Oprea s-a săturat de Hummere. Sunt maşini minunate, mari şi spectaculoase, însă şeful BGS crede că poate să facă de unul singur o maşină cu mult mai bună.
În ultimele luni, Bogdan Oprea şi-a mutat tot mai mult şedinţele din spaţiosul său birou aflat la ultimul etaj al sediului BGS, aici, în hangarul lung, înţesat de maşini în diferite stadii de alterare. A ajuns să-şi petreacă cam jumătate din timp aici, meşterind la maşina visurilor lui. Iar dacă lucrurile vor continua să meargă la fel, se vede mutându-şi întreg focusul de pe pe noul său proiect: GheO Motors.
Maşina lucioasă din spatele său - o carcasă aşezată pe patru roţi monstruos de mari, cu un diametru de 44 de inchi - e proiectul care îi acaparează zilele astea mai toată atenţia şi tot entuziasmul. „Asta e noua mea jucărie", spune el cu o mândrie aproape paternă. „Am numit-o GheO Fighter în amintirea tatălui nostru, Gheorghe Oprea. E o maşină produsă de noi integral, din ţeavă, cu piese din America. Are un consum foarte mic, şi e foarte sigură, şi asta deoarece e construită pe un şasiu tubular. Acest tip de structură e cea mai rezistentă formă pentru maşini, este şi cea mai costisitoare. Am făcut un crash test cu prototipul acesta şi e de 2,5 ori mai rezistent şasiul decât cel al maşinii militare Hummer H1."
Pe străzi, peste 18 luni
Şeful BGS spune că planul lui este să înceapă să producă o variantă compactă, de oraş, care va începe să apară pe străzile din România în maximum un an şi jumătate.
Află de pe forbes.ro cum i-a venit lui Oprea ideea unui "Hummer de România"
Vezi pe forbes.ro o galerie foto cu alternativa românească la Hummer
Mai puteţi citi în numărul 63 al revistei „Forbes România"
Dosar: Bun venit investitorilor chinezi. Oficial, toţi europenii - românii, inclusiv - le urează la unison investitorilor chinezi un „bun venit" tovărăşesc. Neoficial, ospitalitatea este puţin nuanţată.
Click-uri şi cărămizi. A fost odată, ca niciodată, o vreme când trei mari retaileri se băteau în oferte şi credite doar cu buletinul pentru supremaţia pieţei de electro IT din România. Trei ani mai târziu, din epoca de glorie a triadei Altex-Domo-Flanco a rămas doar legenda şi un model de business prea mic pentru era digitală în care consumatorul român pare să fie pregătit să păşească.
Durerile reindustrializării.Transformarea unui colos precum Sidex Galaţi, dintr-o citadelă a oţelului, aşa cum era alintat de propaganda socialistă, într-o citadelă a eficienţei este o provocare mai mare decât simpla ieşire din criză.