Zboruri mai scumpe, profituri mai mici pentru companiile aeriene în 2012

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Companiile aeriene vor trebui să se mulţumească cu profituri mai mici în 2012
Companiile aeriene vor trebui să se mulţumească cu profituri mai mici în 2012

Industria aeriană se pregăteşte de turbulenţe în 2012, chiar dacă majoritatea companiilor aeriene au înregistrat profituri în 2011. Combinaţia dintre majorările de taxe şi creşterea prognozată a preţurilor la combustibili, vor aduce vremuri grele pentru transportatori.

Pasagerii, de asemenea, vor trebui să aibă mai puţine pretenţii, mai puţine opţiuni de rute şi preţuri semnificativ mai mari.

Reprezentanţii companiilor aeriene au declarat pentru CNBC că profiturile prognosticate pentru 2012 se reduc semnificativ faţă de nivelul celor din 2011.

Asociaţia Internaţională de Transport Aerian (AITA) arată că factura pentru combustibil va ajunge în 2012 la un total de 176 miliarde de dolari în 2012, reprezentând 30 de procente din costurile industriei. Preţul barilului de petrol a fost calculat la 110 dolari, ceea ce înseamnă o creştere de 39% faţă de media din 2010.

De asemenea, industria aeronautică rămâne sensibilă şi la alţi factori care pot perturba grav bunul mers al lucrurilor - de la dezastre naturale şi până la boli contagioase.

În plus, mai există două chestiuni nesoluţionate care ar putea afecta businessul aerian în 2012.
Primul dintre acestea este că Uniunea Europeană vrea să forţeze companiile aeriene internaţionale să plătească pentru emisiile poluante. Asociaţiile companiilor din SUA şi Canada au acţionat însă în instanţă autorităţile UE şi se aşteaptă soluţionarea situaţiei.

Cea de-a doua problemă este că administraţia Obama a propus o taxă suplimentară pentru zboruri, cu scopul de a-şi reduce deficitul federal, taxă de asemenea criticată de operatori.

Creşteri de pasageri

Totuşi, datele AITA au arătat o creştere a numărului de pasageri. 2,83 de miliarde de persoane au făcut programări pentru zboruri în 2011, însă numărul lor este de aşteptat să ajungă la 2,95 miliarde în 2012.

Acest lucru înseamnă însă avioane mai pline, chiar dacă unii operatori au decis să reducă capacitatea acestora cu câteva procente.

Analiştii susţin că cei care vor avea de pierdut vor fi pasagerii pentru că ei vor trebui să plătească mai mult, însă vor primi mai puţin.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite