Carrefour trebuie să ia decizii dificile pentru a-şi reveni. Grupul se gândeşte să iasă din România
0Carrefour, al doilea cel mai mare retailer de la nivel mondial, ar putea avea nevoie de 3 miliarde de euro pentru a-şi finanţa planul de revenire pe plus al hipermarketurilor din Europa care trec printr-o perioadă dificilă. Totuşi, situaţia economică dificilă şi lipsa de surse de finanţare îl pun pe şeful marelui retailer în faţa unor decizii dificile, transmite Reuters.
În acest context, după ieşirea din Grecia în iunie, acum se vehiculează posibilitatea retragerii de pe pieţe non strategice precum Turcia, Indonezia, România şi Polonia. În ultimii ani Carrefour a mai ieşit şi de pe alte pieţe precum Japonia, Mexic, Rusia sau Thailanda.
Retailerul francez s-ar putea retrage de pe piaţa locală şi ar putea vinde reţeaua de circa 80 de magazine competitorilor de la Auchan, o altă reţea din hexagon prezentă pe piaţa locală, potrivit agenţiei Reuters. Reprezentanţii din Carrefour nu au dorit să comenteze informaţia.
În contextul informaţiilor apărute pe piaţă Georges Plassat, CEO al grupului Carrefour, a anunţat că nu iese de pe pieţele din Brazilia şi China, unele dintre cele mai mari economii ale lumii. Analiştii se uită acum la ţări precum Indonezia, Turcia, România, Polonia, Taiwan şi Singapore, fiecare cu afaceri între 1 şi 3 miliarde de euro. Britanicii de la Tesco, francezii de la Auchan şi gigantul american Wal-Mart se numără printre potenţialii clienţi ai operaţiunilor din Europa de Est.