Dumitru: Au fost voci vehemente care au urmărit oprirea concursului şi, implicit, continuarea unei practici nocive pentru şcoală. Rezultatele concursului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, a explicat pe Facebook cum a ajuns concursul pentru directorii de şcoli să stârnească scandal. Ministrul a acuzat anumite interese care au urmărit oprirea concursului şi, implicit, continuarea unei practici nocive pentru şcoală.

”Concursul pentru directorii de şcoli este unul dintre cele mai complexe exerciţii derulate de Ministerul Educaţiei. L-am demarat în august, pe o metodologie discutată cu multe luni înainte. Presiuni, emoţie pusă la bătaie şi multe acuzaţii fără acoperire. Minciuni, multe minciuni, chiar. Au fost voci vehemente care au urmărit oprirea concursului şi, implicit, continuarea unei practici nocive pentru şcoală. Am mers mai departe. Pentru că, în tot acest timp am încercat aici, în Minister, să organizăm un concurs corect, care să dea o şansă reală pentru profesionişti”, a scris Mircea Dumitru pe Facebook.

Acesta a arătat cum funcţionează sistemul în Educaţie. ”Concursul pentru directori este şi un exerciţiu de înţelegere a modului cum a fost învăţat ”sistemul” să funcţioneze. Pentru că ”sistemul” s-a repliat şi a înţeles unde are cale de manevră: comisiile judeţene de evaluare. Acolo s-au purtat adevărate lupte de gherilă. Am primit sute de mesaje pe e-mail, ori aici, pe Facebook. Dar contestaţii, puţin sub 300. Soluţionate favorabil, aproape toate.

El a adăugat că unele dintre sesizările primite vor ajunge la Parchet, altele fiind deja anchetate.
”Unele dintre sesizările primite vor ajunge la Parchet. Alte situaţii din judeţe sunt deja anchetate. Pentru că, oricât şi-a dorit 'sistemul' să ne oprească, noi am mers mai departe cu principii, valori, responsabilitate”, a afirmat ministrul.

El a felicitat toţi profesorii care au promovat concursul. ”Dacă vrem să transformăm cu adevărat educaţia, dacă ne dorim ca vorbele frumoase şi visurile copiilor noştri să nu se oprească la porţile şcolilor, suntem datori cu o altfel de politică a şcolii. Una care nu are nimic de-a face cu politica de partid”, a completat reprezentantul MENCS.

Peste 5.400 de candidaţi au promovat concursul pentru funcţiile de directori

image

Potrivit Ministerului Educaţiei, după soluţionarea contestaţiilor, 5.405 candidaţi au promovat concursul naţional de ocupare a funcţiilor vacante de director şi director adjunct în unităţile de învăţământ preuniversitar.

Astfel, rata de ocupare a posturilor de conducere din unităţile de învăţământ preuniversitar este de 63,26% pentru posturile de directori (4.066 de posturi ocupate din 6.427 de posturi scoase la concurs), respectiv 53,84% pentru posturile de directori adjuncţi (1.339 de posturi ocupate din 2.487 de posturi scoase la concurs).

Dintre cele 4.066 de posturi de director ocupate prin concurs, 3.513 de posturi vor fi ocupate de cadre didactice care anterior concursului au deţinut această poziţie în aceeaşi şcoală, în timp ce 32 de posturi vor reveni unor profesori care anterior au deţinut funcţia de director în altă şcoală.

Alte 124 de posturi vor reveni unor cadre didactice care au ocupat anterior funcţia de director adjunct în aceeaşi şcoală, iar 5 posturi vor fi ocupate de persoane care anterior au îndeplinit funcţia de director adjunct în altă şcoală.

Pe de altă parte, 307 posturi vor fi ocupate de profesori din aceeaşi şcoală care nu au mai ocupat funcţii de director/director adjunct, iar 85 de posturi vor reveni unor cadre didactice fără funcţii de conducere în prealabil, dar provin din altă şcoală.

Situaţia directorilor adjuncţi

grafic concurs scoli

În ceea ce priveşte cele 1.339 de posturi de director adjunct ocupate prin concurs, 50 de posturi vor reveni unor profesori care anterior concursului au deţinut această poziţie în aceeaşi şcoală, în timp ce 4 posturi vor reveni unor cadre didactice care anterior au avut funcţia de director în altă şcoală.

Alte 1.074 de posturi vor reveni unor profesori care anterior au ocupat funcţia de director adjunct în aceeaşi şcoală, iar 9 posturi vor reveni unor persoane care au ocupat funcţia de director adjunct în altă şcoală. De asemenea, 203 posturi vor fi ocupate de cadre didactice din aceeaşi şcoală, care nu au ocupat anterior funcţii de conducere, iar 19 posturi vor reveni unor cadre didactice din altă şcoală, care nu au avut funcţii de conducere.

Conform calendarului aprobat prin ordin de ministru, vineri, 16 decembrie 2016, rezultatele finale vor fi validate de consiliile de administraţie ale inspectoratelor şcolare judeţene, iar cei 5.405 candidaţi promovaţi vor fi numiţi în funcţie pentru o perioadă de 4 ani, prin decizie a inspectorului şcolar general. Aceştia vor încheia un contract de management administrativ-financiar cu preşedintele consiliului judeţean/primarul general al municipiului Bucureşti şi un contract de management educaţional cu inspectorul şcolar general.

Contracte pe 4 ani

image

Contractele de management administrativ-financiar şi contractele de management educaţional se încheie pe o perioadă de 4 ani pentru persoanele care au mai mult de 4 ani până la împlinirea vârstei legale de pensionare.

În situaţia în care există persoane care au mai puţin de 4 ani până la împlinirea vârstei legale de pensionare, documentele sus-menţionate se încheie până la data îndeplinirii condiţiilor legale de pensionare şi pot fi prelungite prin act adiţional pe perioada menţinerii ca titular în funcţia didactică peste vârsta de pensionare, în condiţiile legii.

Persoanele care au împlinit deja vârsta de pensionare vor semna contractele de management administrativ-financiar şi contractele de management educaţional pentru perioada în care-şi vor păstra statutul de titular în învăţământul preuniversitar.

Numirea în funcţiile de director şi de director adjunct pentru unităţile de învăţământ de stat, ca urmare a promovării concursului, se realizează prin decizie a inspectorului şcolar general, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la validarea rezultatelor concursului.

În data de 21 decembrie, inspectoratele şcolare judeţene vor emite deciziile de încetare a detaşării în interesul învăţământului pentru directorii în funcţie la acest moment, începând cu data de 9 ianuarie 2017.

În paralel, vor fi emise şi deciziile de numire pentru funcţiile de director/director adjunct, începând cu data de 9 ianuarie 2017, pentru candidaţii care au promovat concursul. Totodată, vor fi aprobate deciziile de numire prin detaşare în interesul învăţământului până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de sfârşitul anului şcolar 2016-2017, pentru cele 3.509 funcţii rămase vacante după validarea rezultatelor finale.

Situatie Centralizata Concurs Directori 

Situatie Centralizata Concurs Directori Adjuncti 

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite