Curaj nebănuit

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Curaj nebănuit
Curaj nebănuit

Doi fraţi din Timişoara au dezvoltat o afacere asemănătoare Amway care se va extinde anul acesta şi în afara ţării. Cristian şi Dan Oneţiu s-au inspirat din modelul de vânzări directe al companiei Amway. În trei ani au pus pe picioare o afacere de 15 milioane de euro.

Cristian Oneţiu a dat de gustul afacerilor la 14 ani. Se trezea cu noaptea-n cap şi cumpăra dintr-o piaţă din Reşiţa blugi şi cămăşi de firmă second-hand aduse din Germania, le aranja puţin, apoi le vindea câteva ore mai târziu la preţuri mult mai mari.

Spiritul antreprenorial i-a fost provocat şi de fratele său mai mare cu opt ani, Dan, care făcea mici afaceri ca să-şi facă rost de bani de buzunar. Trei ani mai târziu, fraţii Oneţiu lucrau ca distribuitori în Amway, cea mai mare companie de tip MLM (Multilevel Marketing) din lume.

Pentru mai multă stabilitate, cei doi fraţi s-au angajat în multinaţionale: Dan, în departamentul de vânzări la Knorr, apoi la GlaxoSmithKline, iar Cristian, agent de vânzări la Philip Morris.

Dar, „virusul Amway mi-a rămas în sânge“, îşi aminteşte Cristian Oneţiu. Aşa că, în 2003, a analizat modele de afaceri ale celor mai mari companii de vânzări directe din lume: Amway (de la care a luat părţile care i se potriveau, lăsând la o parte componenta dogmatică), Avon, Oriflame,TapeWare etc. Nu ştia prea bine ce vrea să vândă, dar ştia sigur că afacerea va fi una de tip network marketing.

Cristian Oneţiu a purtat primele discuţii de afaceri cu o companie din Frankfurt care i-a recomandat spre vânzare produse cosmetice bio din gama Krauter.

A pariat pe piaţa bio

Cristian a înfiinţat Life Care, cu sediul la Timişoara, şi a început să-şi formeze o echipă de distribuitori după sistemul MLM pentru a vinde produsele firmei nemţeşti.

În 2005, primul an de activitate, profitul a fost inexistent. A reuşit să deschidă două depozite, mai întâi în Timişoara, apoi în Bucureşti. La scurt timp, a fost obligat să-l închidă pe cel din Capitală, fiind neprofitabil. Succesul produselor naturiste Krauter l-a convins pe Cristian că piaţa bio este cea care îi poate asigura succesul. Acum, „bio“ este o obsesie pentru cei doi fraţi. Şi-au mobilat birourile cu mobilier din materiale reciclate şi folosesc numai consumabile de acest gen.

Investiţia iniţială în Life Care a fost de 300.000 de euro, din care doar o şesime erau bani lichizi, restul venind din împrumuturi de la prieteni şi un credit bancar garantat cu apartamentul lui Cristian. Gama de produse Life Care s-a extins de la cosmetice bio la detergenţi, suplimenţi nutritivi şi cafea. Toate bio! În plus, în ultimul an, Life Care şi-a dezvoltat propria linie produsă de o companie din Germania.

Cu toate că primul an a fost unul de maximă austeritate, Dan a renunţat la locul călduţ şi bine plătit de la GlaxoSmithKline şi i s-a alăturat fratelui său, care nu mai făcea faţă solicitărilor. „De când am înfiinţat compania cred că am vrut să renunţăm de 250 de ori“, spune amuzat Cristian.

Profit de un milion de euro

În următorul an, fraţii Oneţiu au făcut profit: 13.000 de euro la o cifră de afaceri de 620.000 de euro. Abia în 2008 se poate spune că au ajuns pe linia de plutire, realizând un profit de 1,2 milioane de euro şi o cifră de afaceri de 9,1 milioane de euro.

Creşterile le-au dat fraţilor Oneţiu curajul să atace noi pieţe. Astfel, până la sfârşitul anului, compania va intra în Ungaria. În 2010, planurile lor de afaceri vizează Bulgaria, Spania, Italia, Cehia şi Polonia. În toate aceste ţări, vor începe prin crearea de reţele de distribuitori în rândul comunităţilor de români.

Carte de vizită

După ce au activat în Amway, fraţii Oneţiu şi-au deschis propria afacere de tip MLM prin care comercializează produse bio. La patru ani de la înfiinţare, compania Life Care din Timişoara a ajuns la 15 milioane de euro cifră de afaceri, iar proprietarii plănuiesc să se extindă în afara ţării.

Citiţi povestea fraţilor Oneţiu în revista „Forbes România“, din 5 octombrie pe piaţă

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite