STUDIU Utilizatorii de smartphone preferă autentificarea biometrică, nu parola, pentru servicii financiare

STUDIU Utilizatorii de smartphone preferă autentificarea biometrică, nu parola, pentru servicii financiare

Peste nouă din zece utilizatori de dispozitive mobile preferă autentificarea biometrică în defavoarea unei parole, când vine vorba de servicii financiare.

Ştiri pe aceeaşi temă

Acest fapt nu vine ca o surpriză, de vreme ce folosirea securităţii biometrice (printre care amprenta digitală sau scanarea irisului) este o metoda mult mai sigură, care elimină dezavantajul de a memora o parolă. Cu toate acestea, în timp ce 92% dintre profesioniştii din domeniul bancar vor să adopte tehnologia biometrică, punerea ei în practică întârzie şi numai 36% dintre directorii executivi din domeniu consideră că au experienţa necesară în livrarea unor astfel de tehnologii.

Având în vedere faptul că vânzările globale de smartphone-uri sunt aşteptate să crească cu 400 de miliarde de dolari în anul următor, oamenii de pe întreg mapamondul vor avea acces la tehnologia care să facă posibilă plata biometrică.

Ajay Bhalla, Preşedinte, Global Enterprise Risk & Security, Mastercard, declară: „Tehnologia biometrică, inclusă în aria mai vastă a serviciilor financiare concentrate pe client, le oferă oamenilor puterea să aibă acces instant la informaţiile lor financiare sau să efectueze o plată. Biometria conduce în topul tendinţelor către un viitor eliberat de parole, în care identitatea digitală va fi doar despre cine suntem, nu despre ce ne putem aduce aminte”.

Cinci factori care facilitează adoptarea tehnologiei biometrice

Pentru a veni întâmpinarea provocăriilor privind adoptarea tehnologiei biometrice, Mastercard şi Universitatea din Oxford au lansat un studiu intitulat „Tehnologia biometrică în serviciile financiare: ghid în cinci puncte”, care prezintă cinci factori care facilitează adoptarea tehnologiei biometrice în serviciile financiare.

Aceştia sunt:                                                                   

Performanţa – combinarea unui algoritm cu o rata scăzută de eroare cu un dispozitiv de autentificare a identităţii;

Utilizarea – dezvoltarea unei experienţe de plată care să ofere încredere şi siguranţă, rămânând în acelaşi timp atractivă chiar şi pentru utilizatorii reticenţi la inovaţii tehnologice;

Interoperabilitatea – asiguraţi-vă că soluţiile tehnologice vor putea fi operabile şi de pe alte dispozitive, folosind o varietate de metode (identificarea irisului, a vocii, a amprentelor);

Securitatea – reduceţi la minimum riscurile, asigurându-vă că datele biometrice nu pot fi decriptate şi că ele nu părăsesc dispozitivul utilizatorului;

Confidenţialitatea – folosiţi tehnologii de ultima oră pentru a oferi confidenţialitate şi anonimitate chiar şi în cazul unor tehnologii de autentificare.

citeste totul despre: