Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 8,3% în primul trimestru

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Aproape 14.500 de autoturisme noi au fost înmatriculate în primul trimestru în România FOTO Adevărul
Aproape 14.500 de autoturisme noi au fost înmatriculate în primul trimestru în România FOTO Adevărul

Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în primul trimestru cu 8,3% faţă de aceeaşi perioadă din 2014, la 14.452 de unităţi, în timp ce livrările Dacia au avansat pe pieţele Uniunii Europene (UE) cu 5,1%, la 95.414 unităţi, cota mărcii româneşti situându-se la 2,7%.

La nivelul lunii martie, livrările de maşini noi au crescut cu 17,1% în România, de la 4.577 de unităţi în 2014 la 5.358 de unităţi, potrivit datelor publicate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Piaţa auto europeană a avansat cu 8,6% în primele trei luni din 2015 comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut, la 3,52 de milioane de unităţi, datorită evoluţiei pozitive a pieţelor mari.

În primul trimestru, înmatriculările de automobile personale noi au crescut cu 32,2% în Spania, la 267.137 de unităţi, cu 13,5% în Italia, la 428.464 de unităţi, cu 6,8% în Marea Britanie, la 734.588 de unităţi, şi cu 6,4% în Germania, la 757.630 de unităţi.

Portugalia, cu un avans de 36,1% al vânzărilor, la 46.212 unităţi, a consemnat cea mai mare creştere a înmatriculărilor în primele trei luni din acest an în UE, fiind urmată de Spania, cu o creştere de 32,2%, şi Irlanda, cu o urcare cu 29,6%, la 64.671 unităţi.

La polul opus s-au situat Austria, cu o scădere a livrărilor de autoturisme de 7,5%, la 75.154 unităţi, Polonia, cu un declin de 6,1%, la 91.670 unităţi, şi Finlanda, cu o coborâre de 3,8%, la 29.355 unităţi.

Îmatriculările de autoturisme Dacia la nivelul UE au crescut cu 5,1% în primul trimestru faţă de aceeaşi perioadă din 2014, de la 90.796 unităţi la 95.414 unităţi. ACEA estimează că Dacia deţine o cotă de piaţă de 2,7% la finalul primului trimestru, în scădere de la 2,8% la sfârşitul lui martie 2014. Cota de piaţă a Renault a crescut la 9,5% la sfârşitul primului trimestru din 2015 de la 9,4% anul trecut.

Înmatriculările celui mai mare producător european, Volkswagen, au crescut cu 9,3%, la 856.720 unităţi, conferindu-i o cotă de 24,3% la nivelul UE.

Al doilea mare constructor la nivel european, PSA Peugeot, a înregistrat un avans cu 3,4% al livrărilor de autoturisme noi, la 377.857 unităţi, cota de piaţă a grupului francez coborând de la 11,2% la 10,7%.

Mărcile care au înregistrat cele mai mari creşteri procentuale în primul trimestru în UE au fost Jeep (206,8%), Mitsubishi (77,5%) şi Porsche (47,2%). În schimb, Chevrolet a consemnat cel mai mare declin al înmatriculărilor, de la 97,3%, la 692 unităţi, fiind urmată de marca DS a producătorului PSA Peugeot cu o scădere de 17%, la 19.617 unităţi.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite