Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 8,3% în primul trimestru
0Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în primul trimestru cu 8,3% faţă de aceeaşi perioadă din 2014, la 14.452 de unităţi, în timp ce livrările Dacia au avansat pe pieţele Uniunii Europene (UE) cu 5,1%, la 95.414 unităţi, cota mărcii româneşti situându-se la 2,7%.
La nivelul lunii martie, livrările de maşini noi au crescut cu 17,1% în România, de la 4.577 de unităţi în 2014 la 5.358 de unităţi, potrivit datelor publicate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Piaţa auto europeană a avansat cu 8,6% în primele trei luni din 2015 comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut, la 3,52 de milioane de unităţi, datorită evoluţiei pozitive a pieţelor mari.
În primul trimestru, înmatriculările de automobile personale noi au crescut cu 32,2% în Spania, la 267.137 de unităţi, cu 13,5% în Italia, la 428.464 de unităţi, cu 6,8% în Marea Britanie, la 734.588 de unităţi, şi cu 6,4% în Germania, la 757.630 de unităţi.
Portugalia, cu un avans de 36,1% al vânzărilor, la 46.212 unităţi, a consemnat cea mai mare creştere a înmatriculărilor în primele trei luni din acest an în UE, fiind urmată de Spania, cu o creştere de 32,2%, şi Irlanda, cu o urcare cu 29,6%, la 64.671 unităţi.
La polul opus s-au situat Austria, cu o scădere a livrărilor de autoturisme de 7,5%, la 75.154 unităţi, Polonia, cu un declin de 6,1%, la 91.670 unităţi, şi Finlanda, cu o coborâre de 3,8%, la 29.355 unităţi.
Îmatriculările de autoturisme Dacia la nivelul UE au crescut cu 5,1% în primul trimestru faţă de aceeaşi perioadă din 2014, de la 90.796 unităţi la 95.414 unităţi. ACEA estimează că Dacia deţine o cotă de piaţă de 2,7% la finalul primului trimestru, în scădere de la 2,8% la sfârşitul lui martie 2014. Cota de piaţă a Renault a crescut la 9,5% la sfârşitul primului trimestru din 2015 de la 9,4% anul trecut.
Înmatriculările celui mai mare producător european, Volkswagen, au crescut cu 9,3%, la 856.720 unităţi, conferindu-i o cotă de 24,3% la nivelul UE.
Al doilea mare constructor la nivel european, PSA Peugeot, a înregistrat un avans cu 3,4% al livrărilor de autoturisme noi, la 377.857 unităţi, cota de piaţă a grupului francez coborând de la 11,2% la 10,7%.
Mărcile care au înregistrat cele mai mari creşteri procentuale în primul trimestru în UE au fost Jeep (206,8%), Mitsubishi (77,5%) şi Porsche (47,2%). În schimb, Chevrolet a consemnat cel mai mare declin al înmatriculărilor, de la 97,3%, la 692 unităţi, fiind urmată de marca DS a producătorului PSA Peugeot cu o scădere de 17%, la 19.617 unităţi.