Anca Florea

Muzicolog

De-a lungul timpului, opera Bal mascat de Verdi a figurat în repertoriul curent al trupelor şi apoi al teatrelor lirice de la noi fie în versiunea originală ce se petrece în Suedia, fie în cea „transferată” ca acţiune la Boston, aceasta din urmă fiind preferată în toate montările prezentate pe scena Operei din Bucureşti, începând din 1923.

Rareori am trăit sentimentul că asist la un moment excepţional, aşa cum am simţit urmărind, la Teatrul Naţional, spectacolul Bayadera - Ţara iluziilor, oferit de compania NOISM din Japonia, invitată pentru prima oară la noi, în cadrul deja binecunoscutelor „Întâlniri JTI”, proiect concretizat prin colaborarea cu Japan Foundation şi Ambasada Japoniei la Bucureşti, organizator, ca de obicei, Fundaţia Art Production.

Luna martie a adus, la Opera Naţională, câteva repere interesante, în parte cu încărcătura evenimentului, astfel încât, după premiera coregrafică Romeo şi Julieta au urmat, în 10 zile, cel puţin patru spectacole de operă care au atras un public extrem de numeros, nu doar pentru frumuseţea muzicii, ci mai ales pentru că distribuţiile includeau fie tineri debutanţi, fie chiar oaspeţi de anvergură internaţională, ceea ce desigur, nu trebuia ratat.

De multă vreme nu s-a mai întâmplat ca un lanţ de evenimente să atragă melomanii, seară de seară, la Ateneu, aşa cum s-a petrecut la sfârşit de săptămână, când trei orchestre, trei dirijori şi... trei solişti (...plus unul!) au oferit programe cu totul speciale, în interpretări mozaicate, aplaudate entuziast de un public ce a făcut ca sala să devină neîncăpătoare.

  • Anca Florea a publicat un nou articol acum 16 zile

    De-a lungul timpului, opera Bal mascat de Verdi a figurat în repertoriul curent al trupelor şi apoi al teatrelor lirice de la noi fie în versiunea originală ce se petrece în Suedia, fie în cea „transferată” ca acţiune la Boston, aceasta din urmă fiind preferată în toate montările prezentate pe scena Operei din Bucureşti, începând din 1923.

  • Anca Florea a publicat un nou articol acum 22 zile

    Orice întâlnire cu producţiile semnate de Silviu Purcărete reprezintă, în sine, o provocare; iar dacă este vorba despre prima sa colaborare cu o Operă din România, aşteptarea devine cu atât mai specială.

  • Anca Florea a publicat un nou articol acum 26 zile

    Rareori am trăit sentimentul că asist la un moment excepţional, aşa cum am simţit urmărind, la Teatrul Naţional, spectacolul Bayadera - Ţara iluziilor, oferit de compania NOISM din Japonia, invitată pentru prima oară la noi, în cadrul deja binecunoscutelor „Întâlniri JTI”, proiect concretizat prin colaborarea cu Japan Foundation şi Ambasada Japoniei la Bucureşti, organizator, ca de obicei, Fundaţia Art Production.

  • Anca Florea a publicat un nou articol acum 30 zile

    Luna martie a adus, la Opera Naţională, câteva repere interesante, în parte cu încărcătura evenimentului, astfel încât, după premiera coregrafică Romeo şi Julieta au urmat, în 10 zile, cel puţin patru spectacole de operă care au atras un public extrem de numeros, nu doar pentru frumuseţea muzicii, ci mai ales pentru că distribuţiile includeau fie tineri debutanţi, fie chiar oaspeţi de anvergură internaţională, ceea ce desigur, nu trebuia ratat.

  • Anca Florea a publicat un nou articol luna trecuta

    De multă vreme nu s-a mai întâmplat ca un lanţ de evenimente să atragă melomanii, seară de seară, la Ateneu, aşa cum s-a petrecut la sfârşit de săptămână, când trei orchestre, trei dirijori şi... trei solişti (...plus unul!) au oferit programe cu totul speciale, în interpretări mozaicate, aplaudate entuziast de un public ce a făcut ca sala să devină neîncăpătoare.

  • Anca Florea a publicat un nou articol luna trecuta

    Cu siguranţă, există în marea literatură a lumii câteva subiecte care, de-a lungul vremii, au atras irezistibil şi au stârnit imaginaţia altor creatori care şi-au dorit să le transpună în partituri muzicale devenite, la rândul lor, celebre, acestea inspirând apoi coregrafii adesea de referinţă.

  • Anca Florea a publicat un nou articol acum 2 luni

    Probabil deloc întâmplător, începutul primăverii a adus, pe scene lirice din ţară, noutăţi repertoriale sau programe atractive, poate „mai altfel”, reprezentând, voit sau nu, daruri de Mărţişor, primite cu reală plăcere... nu doar de doamne şi domnişoare...

Vezi mai multe