Cine plăteşte pentru moartea Alexandrei?
0Starea căilor ferate periclitează siguranţa călătorilor Alexandra Cosmina Dimofte, tânăra de 16 ani din Focşani, singura victimă a tragediei feroviare de la Valea Călugărească, a
Starea căilor ferate periclitează siguranţa călătorilor
Alexandra Cosmina Dimofte, tânăra de 16 ani din Focşani, singura victimă a tragediei feroviare de la Valea Călugărească, a fost condusă pe ultimul drum.
Elevii şi profesorii Liceului Agricol din Focşani au participat la funeraliile liceenei, orele fiind suspendate ieri la toate clasele.
În cortegiul funerar ce a străbătut străzile Focşaniului s-au aflat peste 300 de tineri care au ţinut să-şi conducă colega pe drumul fără întoarcere. "Cosmina, mamă, ia-mă cu tine mamă...", au fost singurele cuvinte pe care le-a mai putut spune mama Alexandrei, Elena Dimofte, în momentul în care sicriul cu trupul neînsufleţit al tinerei, îmbrăcată în rochie de mireasă, a intrat în Cimitirul Nordic din Focşani.
Aici se odihneşte şi o altă rudă a Alexandrei, unchiul Nichifor Dimofte, care a sfârşit în inundaţiile de la Vadu Roşca. În momentul în care sicriul a fost coborât în groapă, mama Alexandrei a leşinat în braţele soţului şi al Oanei, sora cea mare a miresei din sicriu. Scoasă pe braţe şi aşezată lângă o cruce, femeia şi-a revenit cu greu.
"Nu îţi spunem adio"
"Cosmina, numele ei, înseamnă ordine, ornament şi podoabă. Ne cerem iertare pentru micile noastre greutăţi. Nu îţi spunem adio, ci la revedere. Mergi cu bine!", a declarat diriginta tinerei, Daniela Neacşu, în hohote de lacrimi.
Accidentul se poate repeta
Un raport al Asociaţiei Industriei Feroviare (AIF) arată că starea căilor ferate periclitează siguranţa călătorilor. Accidentul feroviar de la Valea Călugărească scoate la iveală gravele probleme ale infrastructurii căilor ferate din România.
O cale ferată a cărei vechime pune în pericol transportul călătorilor. Singura măsură luată până acum a fost limitarea vitezei trenurilor pe anumite tronsoane. Potrivit AIF, "viteza medie în transportul călătorilor este undeva la 45 de km/oră, iar la marfă, de 17 km/oră".
Principala cauză a incidentului feroviar de duminică, în viziunea AIF, este legată de slaba finanţare a căilor ferate din România. Se invocă şi faptul că după 1989 doar s-au modernizat câteva sute de kilometri din cei peste 13.000 pe care CFR îi administrează.
Un exemplu este intrarea în Galaţi pe calea ferată, care se face printr-un tunel, pe două sensuri de mers. Unul dintre sensuri este închis de mai bine de 15 ani, pentru că se lucrează.
Macazul era întredeschis
"Un lucru este cert, şi anume că macazul a fost găsit întredeschis, adică cel care operează macazul a avut semnal că acesta s-a cuplat, dar în realitate nu se cuplase", a declarat ieri directorul CFR Călători, Alexandru Noapteş.
Până acum, în cadrul anchetei, au fost făcute simulări, probe la locomotive şi vagoane, urmând să fie întocmit un raport preliminar. Ieri, au fost făcute teste şi simulări şi la instalaţia de centralizare electrodinamică a aparatelor de cale ferată. În următoarele zile, comisia va ancheta toate persoanele implicate, respectiv personalul staţiei, mecanicul de locomotivă şi personalul pentru întreţinerea instalaţiilor şi a liniilor.