bianca margean - ultimele știri
Pornind de la anunţatele surprize ale Stagiunii Centenare, de la programările de distribuţii făcute în premieră organizatorică pentru tot sezonul, mi-am propus să consemnez câteva evenimente sau ceea ce ar trebui să aibă acest atribut....
„Continuând o bună practică, prima scenă lirică a ţării a programat un spectacol comemorativ în memoria unuia dintre cei mai importanţi artişti lirici români din generaţia de aur a Operei bucureştene, tenorul Cornel Stavru, care ar fi împlinit 90 de ...
De ce aşa un titlu de cronică? Pentru că opera pucciniană este un opus obligatoriu, ce nu trebuie să lipsească de pe niciun afiş de teatru liric respectabil. Pe Splai era absent. Apoi, pentru că vocile disponibile erau la îndemână, cel puţin la Bucur...
După o absenţă de mai bine de trei ani (fără a socoti reprezentaţia în concert din 2018), Toscarevine în repertoriul Operei Naţionale Bucureşti. Este a treia producţie prezentată în clădirea din Piaţa Eroilor în aproape 70 de ani. Suficiente motive p...
Din nou, am ales la întâmplare. Fără o atracţie specială. Spectacole curente, de stagiune, totuşi, cu două debuturi, unul important alături de un invitat italian, celălalt pentru un rol mic. Aşadar, „Cavalleria rusticana“ de Mascagni şi „Paiaţe“ de L...
S-a întâmplat recent la Opera Naţională Bucureşti. Într-un titlu pentru care Verdi a fixat ca de obicei cu preciziune timbralităţile personajelor vizavi de rolurile interpretate, de profilurile lor caracterologice, de dramaturgia izvorâtă din sursele...
În plină efervescenţă sărbătorească – Ziua Naţională şi Centenarul Marii Uniri, fostul management al primei scene lirice a ţării a programat în 14 decembrie „Tripticul“ („Il Trittico“) de Giacomo Puccini, la data precisă a aniversării celor 100 de an...
Premieră a stagiunii anterioare, opera verdiană a avut „cast”-uri variate, alcătuite prin cele mai diverse combinaţii de cântăreţi autohtoni din teatrul bucureştean sau din ţară cu cântăreţi din diaspora română, precum şi cu invitaţi din străinătate ...
Pornesc, cronologic, în spicuirile mele tematice seriale, de la un spectacol cu „Aida“ verdiană, ce a avut loc în Săptămâna Luminată. Un prilej de consemnare a debutului în rolul Amneris al mezzosopranei Carmen Topciu, solistă a Operei Braşov. O arti...
Cei care vor să citească doar cronica unui spectacol pot sări direct la articolul de pe blogul Despre Opera. Însă găsesc necesar să încep cu o paranteză, tocmai pentru că operele lui Mascagni şi Leoncavallo nu s-au mai cântat la Bucureşti de vreun de...
„Cavalleria rusticana” de Mascagni şi „Paiaţe” („Pagliacci”, în original) de Leoncavallo, iată două titluri obligatorii ale oricărui afiş de teatru liric respectabil. Tradiţional reprezentate în diptic, deşi alte combinaţii se mai întâlnesc....
Am întârziat. Când am ajuns la ONB, Rodolfo se arunca în valurile unei iubiri care-l va maturiza brusc, schimbându-i viaţa. Che gelida manina... Afară ploua încet.
Am mers la cele două spectacole, stimulat de distribuţii tinere şi de un oaspete străin. În prima privinţă, este clar că managementul Operei Naţionale Bucureşti se orientează către întinerirea afişului, în măsura în care vocalitatea rolurilor se pret...