Stiri despre bianca margean

    14 rezultate: Sortare: Cronologic ↓ Dupa popularitate
  • Invitaţi şi debuturi pe scena Operei. Spicuiri
(I)
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Invitaţi şi debuturi pe scena Operei. Spicuiri (I)

    Pornind de la anunţatele surprize ale Stagiunii Centenare, de la programările de distribuţii făcute în premieră organizatorică pentru tot sezonul, mi-am propus să consemnez câteva evenimente sau ceea ce ar trebui să aibă acest atribut.

  • În memoria
tenorului Cornel Stavru, 

„Bal mascat“ la Operă
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    În memoria tenorului Cornel Stavru, „Bal mascat“ la Operă

    „Continuând o bună practică, prima scenă lirică a ţării a programat un spectacol comemorativ în memoria unuia dintre cei mai importanţi artişti lirici români din generaţia de aur a Operei bucureştene, tenorul Cornel Stavru, care ar fi împlinit 90 de ani în 31 august, dacă nu s-ar fi stins la 17 septembrie 2015. „Bal mascat“ de Verdi a fost unul dintre marile succese ale lui Cornel Stavru.

  • În fine, „Tosca“
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    În fine, „Tosca“

    De ce aşa un titlu de cronică? Pentru că opera pucciniană este un opus obligatoriu, ce nu trebuie să lipsească de pe niciun afiş de teatru liric respectabil. Pe Splai era absent. Apoi, pentru că vocile disponibile erau la îndemână, cel puţin la Bucureşti.

  • Habemus Tosca
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Habemus Tosca

    După o absenţă de mai bine de trei ani (fără a socoti reprezentaţia în concert din 2018), Toscarevine în repertoriul Operei Naţionale Bucureşti. Este a treia producţie prezentată în clădirea din Piaţa Eroilor în aproape 70 de ani. Suficiente motive pentru ca premiera de aseară să fie un eveniment.

  • Oaspeţi şi debuturi la ONB
(II)
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Oaspeţi şi debuturi la ONB (II)

    Din nou, am ales la întâmplare. Fără o atracţie specială. Spectacole curente, de stagiune, totuşi, cu două debuturi, unul important alături de un invitat italian, celălalt pentru un rol mic. Aşadar, „Cavalleria rusticana“ de Mascagni şi „Paiaţe“ de Leoncavallo, producţiile lui Ion Caramitru, cu premiere acum un an. Prilej pentru a observa şi cum se manifestă intrarea în rutină, dacă există.

  • Doi baritoni într-un singur
„Don Carlos”
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Doi baritoni într-un singur „Don Carlos”

    S-a întâmplat recent la Opera Naţională Bucureşti. Într-un titlu pentru care Verdi a fixat ca de obicei cu preciziune timbralităţile personajelor vizavi de rolurile interpretate, de profilurile lor caracterologice, de dramaturgia izvorâtă din sursele literare, aici, piesa omonimă a lui Schiller forjată de libretiştii Méry şi du Locle, am întâlnit un bariton, pe tânărul şi promiţătorul Cătălin Toropoc, distribuit în rolul de bas al regelui Filip.

  • Geniul lui Puccini a
izbândit la Opera Naţională Bucureşti
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Geniul lui Puccini a izbândit la Opera Naţională Bucureşti

    În plină efervescenţă sărbătorească – Ziua Naţională şi Centenarul Marii Uniri, fostul management al primei scene lirice a ţării a programat în 14 decembrie „Tripticul“ („Il Trittico“) de Giacomo Puccini, la data precisă a aniversării celor 100 de ani de la premiera absolută de la Metropolitan Opera din New York.

  • La Operă, „Don Carlos”
îşi consolidează distribuţiile
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    La Operă, „Don Carlos” îşi consolidează distribuţiile

    Premieră a stagiunii anterioare, opera verdiană a avut „cast”-uri variate, alcătuite prin cele mai diverse combinaţii de cântăreţi autohtoni din teatrul bucureştean sau din ţară cu cântăreţi din diaspora română, precum şi cu invitaţi din străinătate etc.

  • Debuturi şi oaspeţi la Opera
bucureşteană (VI)
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Debuturi şi oaspeţi la Opera bucureşteană (VI)

    Pornesc, cronologic, în spicuirile mele tematice seriale, de la un spectacol cu „Aida“ verdiană, ce a avut loc în Săptămâna Luminată. Un prilej de consemnare a debutului în rolul Amneris al mezzosopranei Carmen Topciu, solistă a Operei Braşov. O artistă remarcată pe scenele româneşti, dar şi pe unele internaţionale, prestigioase, italiene îndeosebi. Nu e puţin lucru să te afirmi în patria operei.

  • Ridi, Pagliaccio! Cav&Pag la ONB
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Ridi, Pagliaccio! Cav&Pag la ONB

    Cei care vor să citească doar cronica unui spectacol pot sări direct la articolul de pe blogul Despre Opera. Însă găsesc necesar să încep cu o paranteză, tocmai pentru că operele lui Mascagni şi Leoncavallo nu s-au mai cântat la Bucureşti de vreun deceniu.

  • Cav & Pag, producţii
de succes la Opera din Bucureşti
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Cav & Pag, producţii de succes la Opera din Bucureşti

    „Cavalleria rusticana” de Mascagni şi „Paiaţe” („Pagliacci”, în original) de Leoncavallo, iată două titluri obligatorii ale oricărui afiş de teatru liric respectabil. Tradiţional reprezentate în diptic, deşi alte combinaţii se mai întâlnesc.

  • Un tramvai numit Boema
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Un tramvai numit Boema

    Am întârziat. Când am ajuns la ONB, Rodolfo se arunca în valurile unei iubiri care-l va maturiza brusc, schimbându-i viaţa. Che gelida manina... Afară ploua încet.

  • Secvenţe lirice
bucureştene, „Boema” şi „Rigoletto”
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Secvenţe lirice bucureştene, „Boema” şi „Rigoletto”

    Am mers la cele două spectacole, stimulat de distribuţii tinere şi de un oaspete străin. În prima privinţă, este clar că managementul Operei Naţionale Bucureşti se orientează către întinerirea afişului, în măsura în care vocalitatea rolurilor se pretează abordării de către unii cântăreţi aflaţi la începuturile carierelor, demersuri de multe ori riscante dar, dacă sunt precaut gândite, funcţionează şi atrag.

  • Final de aprilie la
Opera din Bucureşti
    test tag · 11 Dec 2012, 17:22

    Final de aprilie la Opera din Bucureşti

    După scurta vacanţă de Paşti, stagiunea primei scene lirice naţionale continuă în forţă, cu dorita cadenţă de spectacole săptămânale. Imediat după cele trei zile de Sărbători Pascale, au urmat operă şi balet în patru seri, continuate cu cinci seri de afişe similare, în ultimele şapte zile ale lunii. O regularitate care sper să continue în mai şi iunie, chiar cu completări faţă de programul parţial publicat.

Modifică Setările