alexandru paunescu - ultimele știri
Lecțiile crizelor financiare și economice prin care românii au trecut în ultimii 15 ani sunt principala sursă de informație care trebuie să stea la baza deciziilor financiare viitoare, potrivit CSALB.
Alexandru Păunescu, director în BNR și președintele Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB) a sfătuit românii să se abțină să ia credite în această perioadă.
Specialiştii Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor dintre consumatori şi bănci/IFN-uri vin cu un îndemn la realism pentru anul ce se pregăteşte să înceapă, potrivit declaraţiilor făcute de Alexandru Păunescu pentru „Adevărul”.
Un conciliator creşte şansele unei negocieri de succes între bancă şi consumator, evoluţia ultimilor 5 ani indicând o scădere a numărului de cereri refuzate de bănci.
Anul trecut, beneficiile totale rezultate din negocierile consumatori-bănci, au depăşit 1,3 milioane de euro, fiind cele mai mari din cei cinci ani de activitate ai Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar.
De la începutul anului și până in iunie 2020, CSALB a primit 972 cereri adresate băncilor și 255 cereri adresate IFN-urilor. Până în acest moment, 247 de cereri au fost acceptate pentru negociere de către bănci și doar 11 de către IFN-ur...
articol publicitar
„Adevărul“ îţi spune povestea de succes a CSALB, organismul special gândit să te ajute când ai probleme cu banca, după ce-ai apelat la soluţia creditului.
Românii care au rezolvat amiabil problemele cu banca au obţinut anul trecut reduceri totale ale creditelor de 1,015 milioane de euro, arată datele Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB)....
Rezolvarea amiabilă a diferendelor cu banca poate aduce o multitudine de beneficii, inclusiv cele legate de timpul necesar rezolvării litigiului, au declarat pentru „Adevărul” specialişti în soluţionare alternativă a litigiilor.
Ministerul Economiei şi, anterior, cel al Energiei nu au notificat la Comisia Europeană existenţa centrului de soluţionare alternativă a litigiilor, fiind singura ţară, alături de Spania, care nu are niciun centru, astfel că se pierd know-how şi bani...
Băncile au început să fie mai deschise la soluţionarea alternativă a litigiilor cu consumatorii, astfel că tot mai multe cereri ale clienţilor sunt transformate în dosare, explică într-un interviu pentru „Adevărul” Alexandru Păunescu, membru al consi...
Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB) a fost lansat oficial marţi, scopul său fiind înlesnirea unei înţelegeri amiabile între clienţi şi sistemul financiar. Însă modul său de organizare şi funcţionare este contes...
Centrul de protecţie a consumatorilor InfoCons primeşte lunar 350 de sesizări legate de sistemul financiar-bancar, iar cele mai multe dintre acestea nu pot fi rezolvate pe cale amiabilă, a declarat Sorin Mierlea, preşedintele organizaţiei. El a mai s...
Românii cu credite care nu vor să aştepte ani buni prin tribunale se pot adresa Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar în loc să dea în judecată instituţiile financiare, urmând ca o decizie să fie luată în mai puţin de 9...
În urmă cu aproape 60 de ani, în localitatea Ripiceni de pe malul Prutului a avut loc o descoperire unicat în România. Este vorba de cea mai mare tabără de vânători de mamuţi scoasă la iveală de arheologi în estul Europei. Specialiştii au reconstitui...
Insolvenţa persoanelor fizice este bună pentru un credit luat pentru o perioada scurtă, nu pentru împrumuturile luate pe perioade lungi, pentru că în acest caz intervine executarea silită, ceea ce nu este cea mai bună situaţie pentru cei cu credite i...
Un mic muzeu de arheologie din oraşul botoşănean Săveni ascunde cel mai mare fildeş de mamut din sud-estul Europei, descoperit acum 40 de ani în satul Ripiceni. Atunci, arheologii au scos la lumină 10 astfel de fildeşi, dintre care a fost conservat î...
Reprezentanţii Băncii Naţionale a României (BNR) au solicitat băncilor să depună toate eforturile pentru a preîntâmpina apariţia unor litigii, întrucât existenţa acestora reprezintă un risc reputaţional, a declarat Alexandru Păunescu, şeful Direcţiei...
Numărul mare al insolvenţelor afectează riscul sistemic şi disciplina plăţilor în economie, astfel că Banca Naţională a României (BNR) propune ca acţionarii unei firme intrate în insolvenţă să nu mai poată înfiinţa companii cu acelaşi obiect de activ...
Oficialii Băncii Naţionale a României (BNR) recunosc, pentru prima dată, dreptul clienţilor păgubiţi de bănci de a cere despăgubiri pentru clauzele abuzive inserate în contractele de credit ale acestora.