Cum afectează încălzirea globală de pe Pământ studierea planetei Marte

Oameni de ştiinţă cercetează condiţii de pe Pământ pentru a identifica etape prin care ar fi trecut şi Marte, dar acum munca e îngreunată de încălzirea globală.

Cel mai uscat loc de pe Pământ este în Antarctica, unde văile uscate McMurdo sunt lipsite de aproape orice urmă de gheaţă, zăpadă şi forme de viaţă. Una dintre principalele cauze ale condiţiilor extreme sunt vânturile din zonele respective, care pot atinge până la 320 de kilometri la oră. Acum, însă, zona e afectată de încălzirea climei la nivel mondial.

Un cercetător NASA, care a vizitata Antarctica pe parcursul ultimelor patru decenii, a observat schimbări radicale, cum ar fi permafrost dezgheţat sau gheaţă topită extrem de rapid. „Peste zece ani, nu va mai arăta cum arată acum, aşa că ar trebui să o studiem cât mai putem", a spus acesta. Deocamdată, cele mai afectate zone sunt coastele, unde la altitudini înalte temperaturile ar fi la fel de scăzute ca în urmă cu 40 de ani. Acest mediu poate fi folosit şi pentru a testa costume pentru astronauţi, dar în curând s-ar putea să fie mutate testele în laborator.

Un geofizician de la Universitatea din Texas a apreciat că o zi rece în văile McMurdo este ca o zi normală pe Marte, de unde şi nevoia NASA şi a altor organizaţii de cercetare a spaţiului extraterestru de a conserva regiunea Antarcticii.

Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!