Calea Ferată din Moldova retrage din circulaţie toate trenurile modernizate în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Întreprinderea de stat Calea Ferată din Moldova (CFM) a sistat temporar circulaţia tuturor trenurilor modernizate la uzina Remar din Paşcani, până la încheierea anchetei privind incendiul care a avut loc la 6 martie, la Străşeni, în una dintre garnituri şi certificarea trenurilor.

Potrivit concluziei preliminare emisă de Laboratorul Experimental Antiincendiar, incendiul a fost cauzat de o defecţiune la generatorul electric care a condus la supraîncălzire acestuia. Versiunile privind scurgerea combustibilului din sistemul de alimentare, precum şi privind posibilul scurtcircuit în reţeaua electrică au fost excluse.

Anchetatorii au ţinut cont inclusiv de secvenţele surprinse cu camerele video din locomotivă, care au ajuns şi în mass-media. Presa a concluzionat, judecând după imagini, că mecanicul nu a intervenit pentru a localiza sursa incendiului şi nu a folosit stingătoarele.

Mai mult decât atât, administraţia uzinei Remar a explicat că, graţie echipamentelor performante, nicio defecţiune nu poate avea loc fără ca mecanicul să fie înştiinţat exact asupra locului şi tipului de defect în timp real, prin semnale vizuale şi sonore, la postul său de comandă. Acest lucru înseamnă că orice incident major poate fi evitat prin simpla acţiune a mecanicului, care, odată avertizat, are la dispoziţie instrumente multiple care permit izolarea defecţiunii şi eventual remedierea ei.

CFM precizează că, potrivit datelor in calculatorul de bord, la ora 4. 17 a fost înregistrat semnalul referitor la incendiu în vagonul de călători şi în sala de maşini. „Ajutorul maşinistului s-a deplasat în sala de maşini pentru verificări, unde a ajuns la 4.19 (conform înregistrărilor de pe camerele video). Până la ora 4.25 (ora izbucnirii flăcărilor) el ar fi căutat focarul. Incendiul a fost localizat de către maşinist, care a procedat întâi de toate la poziţionarea trenului în loc unde să fie posibilă debarcarea în siguranţă a pasagerilor şi la stingerea incendiului, folosind stingătoarele din dotarea trenului. Concomitent, au fost anunţaţi pompierii“.

Cazul este investigat de o comisie specială. Trenul are garanţie, dar va fi reparat din banii uzinei din România doar dacă se va demonstra ca a fost vorba de o defecţiune din fabrică. Până acum CFM a renovat la Paşcani cinci trenuri. Trei dintre acestea au intrat curând pe linie moartă. Potrivit ministrului Transporturilor, Vasile Botnari, motoarele s-au defectat, au apărut vibraţii suspecte ale vagoanelor, iar vopseaua s-a şters după numai un an.

Proiectul a costa 12 milioane de euro, bani luaţi din credite la băncile din ţară şi de peste hotare. 

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite