S-a găsit soluţia pentru reabilitarea vechiului Pasaj Fartec. Grinzile de beton vor fi ancorate cu bare de metal

S-a găsit soluţia pentru
reabilitarea vechiului Pasaj Fartec. Grinzile de beton vor fi ancorate cu bare
de metal

Pasajul Fartec este în conservare de mai bine de un an. FOTOstiri.rttbrasov.ro

Lucrările la reabilitare a pasajului au fost oprite de mai bine de un an, după ce s-a constatat că acesta era mult mai şubred decât s-a crezut iniţial. S-a făcut o expertiză, care a oferit o soluţie pentru consolidarea pasajului, iar acum primăria caută un nou constructor care să termine lucrarea.

Ştiri pe aceeaşi temă

Lucrările la reabilitatea Pasajul Fartec au început în 2015. Pe măsură ce constructorii au înaintat cu proiectul s-a descoperit să pasajul era mai şubred decât se credea iniţial şi este nevoie de analize tehnice suplimentare, dar şi de noi consolidări. S-a decis că este nevoie de expertize de specialitate, dar firma care trebuia să efectueze reparaţiile capitale a anunţat că nu poate finaliza proiectul. De comun acord cu Primăria Braşov, contractul a fost reziliat. Lucrarea era executată de Asocierea de firme dintre Sopmet SA Bucureşti şi Consal SRL din Braşov.

De atunci, pasajul a intrat în conservare. Până în momentul rezilierii contractului s-au efectuat 40% dintre lucrări: s-au consolidat pilonii pasajului, una dintre margini şi s-a decopertat calea de rulare. Primăria a cerut o expertiză care a relevat că este nevoie ca toate grinzile de beton de la construcţie să fie ancorate cu bare speciale de metal, care vor întări rezistenţa. Autorităţile locale caută acum un constructor ca să termine lucrarea. Suma alocată este de 6,1 milioane de lei, dar este posibil ca aceasta să crească din cauza noilor consolidări.

„Având în vedere constatările experţilor, va fi nevoie de o refacere a proiectului tehnic, în acesta urmând a fi incluse şi soluţiile recomandare prin raportul de expertiză. În paralel, se efectuează lucrări de protecţie a pasajului. Practic, după finalizarea lucrărilor, vechiul pasaj va avea aceiaşi parametri de rezistenţă ca şi cel nou. De asemenea, durata de viaţă va fi prelungită cu cel puţin 25 de ani. Pentru desemnarea viitorului constructor, va conta experienţa şi capacitatea tehnică a ofertanţilor în finalizarea lucrărilor. Viitorul constructor va avea la dispoziţie 2 luni pentru a realiza proiectul tehnic actualizat şi alte 12 pentru realizarea lucrărilor“, a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea, citat de bzb.ro.

Vechiul pasaj are 250 de metri lungime şi o lăţime de 12 metri. A fost construit în 1971. O expertiză a arătat că una dintre grinzile pasajului este serios fisurată, betonul a început să cadă de pe armături, care sunt ruginite, apa se infiltrează în placa de beton, iar stâlpii de susţinere au, la rândul lor, fisuri verticale. Infrastructura de peste 40 de ani nu are dotări anticutremur aşa cum cer acum normele legale.

 

 

citeste totul despre: