Oraşul în care sunt testate maşinile fără şofer
0Oraşul în care sunt testate maşinile fără şofer, „oraşul” M City, se întinde pe aproximativ 13 hectare şi a fost construit de Universitatea Michigan pentru a testa maşinile „fără şofer” în diferite situaţii, pentru a încerca diminuarea numărului accidentelor în viitor.
Oraşul în care sunt testate maşinile fără şofer. Cine se ocupă de proiect
Proiectul desfăşurat de Universitatea Michigan îşi propune să reproducă obstacolele prezente într-o localitate urbană: pietoni imprevizibili, blocaje în trafic sau ciocniri apărute în mod neaşteptat, potrivit „The Guardian”
„M City” are multe lucruri care pot fi găsite într-un oraş obişnuit: 40 de faţade de cladiri, sens giratoriu, un tunel, intersecţii, semafoare, un pod şi chiar un robot pieton care este menit să testeze capabilităţile maşinilor de a evita accidente, arată Business Insider.
Oraşul în care sunt testate maşinile fără şofer. Cât costă proiectul
„M City” este un proiect în care fost investiţi 10 milioane de dolari până în prezent. De asemenea, autorităţile au sprijinit cercetarea prin „donarea”, de exemplu, a unor indicatoare de drum uzate din zona de sud-est a Michiganului.
Intersecţie din M City. FOTO The Guardian
Printre sponsorii proiectului sunt şi mari companii precum: General Motors, Ford sau Verizon.
Oraşul în care sunt testate maşinile fără şofer. Directorul programului: Putem reproduce un eveniment de câte ori vrem
„Pe un drum public apar situaţii neprevăzute, dar se întâmplă o singură dată. În M City putem reproduce un eveniment de câte ori vrem”, susţine Peter Sweatman, directorul proiectuluişi şeful Institutului de Studiu al Transportului din cadrul Universităţii din Michigan. .
„M City reprezintă accelerarea procesului de conectare la tehnologia autonomă pe drumurile publice”, adaugă Sweatman
Oraşul în care sunt testate maşinile fără şofer. Maşinile fără şofer, o afacere de viitor?
Producătorii auto au declarat că maşinile fără şofer ar putea fi puse în circulaţie în următorii cinci ani. Potrivit unui studiu al Boston Consulting Group, citat de „The Guardian”, piaţa pentru tehnologia autonomă va creşte la 42 miliarde de dolari până în 2025, iar peste 12 milioane de maşini autonome ar putea fi vândute.
În prezent, maşinile sunt testate pe drumurile publice sau pe terenuri private. Până acum, maşina fără şofer de la Google a fost testată pe mai multe rute din Silicon Valley şi pe şoselele din Austin, Texas.