Experienta SEI a fost bine primita de catre specialisti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Intre 1 si 5 decembrie s-a desfasurat, la Berlin, cea de-a 10-a Conferinta Internationala e-Learning, "Online Educa Berlin", la care au participat 1.696 de specialisti din 66 de tari. Pentru a doua

Intre 1 si 5 decembrie s-a desfasurat, la Berlin, cea de-a 10-a Conferinta Internationala e-Learning, "Online Educa Berlin", la care au participat 1.696 de specialisti din 66 de tari. Pentru a doua oara prezenta la aceasta manifestare, echipa SIVECO Romania - integratorul programului de informatizare a invatamantului preuniversitar romanesc - a prezentat proiectul AeL, ca si intregul program SEI cu rezultatele sale, constituind un punct de atractie pentru participanti. La Berlin s-au aflat si castigatorii din acest an ai Cupei SIVECO: Bianca Milatinovici si Razvan Gradinaru, impreuna cu profesorii lor, Ema Cerchez si Marinel Serban, de la Liceul de Informatica "Grigore Moisil" din Iasi, si prof. Corina Dobrescu si Robert Guduvan, fost elev al C.N. "T. Vianu" din Bucuresti (actualmente student in anul I la Politehnica din Capitala). Castigatorul Conferintei nationale de invatamant virtual, studentul Silviu Craciunas (Politehnica Timisoara) a facut si el parte din grupul SIVECO Romania. Ce-au invatat acesti tineri si profesorii lor de la o astfel de manifestare si ce a insemnat Educa Berlin pentru SIVECO aflati din grupajul nostru.
Suntem comparabili cu marile firme de soft
- afirma Robert Guduvan, student Politehnica Bucuresti
"Participarea la Targul International de software educational Online "Educa Berlin 2004" a fost o experienta extraordinara, pentru ca am avut posibilitatea de a compara rezultatele Sistemului Educational Informatizat si ale platformei AeL cu solutiile e-Learning oferite de mari corporatiii internationale: Microsoft, Cisco-Global Learning Network, proiectul JEI - Jordanian Educational Initiative. Atat prin prezenta mea la standul firmei Siveco, cat si prin participarea la workshop-uri am intrat in contact cu specialistii si am putut evalua solutiile strainilor pentru probleme intampinate si depasite de sistemul educational romanesc (echiparea liceelor cu laboratoare IT, crearea unei baze de continut educational). Din multitudinea de solutii prezentate in cadrul expozitiei am remarcat platformele produse de firma poloneza System, liderul mondial Blackboard, platforme asemanatoare AeL-ului autohton, cat si solutii inovatoare alternative, prezentate de catre prof. Peter Vogel, de la Universitatea Tehnica din MUnchen, care au ca tinta mediul universitar si se bazeaza pe solutii oferite de programul Microsoft 2003. Formatul prezentat este ideal pentru facultati, dar proiectul nu este inca implementat pe scara larga din cauza costurilor ridicate".
Prefer cafeneaua adevarata cafenelei virtuale
- afirma Silviu Craciunas, student Politehnica Timisoara
"Tendinta majoritatii participantilor la aceasta editie a Educa Berlin de a dezvolta e-learning-ul prin modernizarea platformelor de lucru, dar si prin includerea aspectului social, asociat unui proces de invatamant, in mediul virtual este laudabila. Din nefericire insa, multi participanti nu sunt constienti de riscurile pe care le implica pe planul dezvoltarii sociale a tinerilor care beneficiaza de acest invatamant virtual o exagerare a comunicarii moderne, fie ea in scopuri educationale sau nu. La conferinta cu titlul "Dezvoltarea unui campus virtual" s-a dezbatut impactul unei aplicatii care sa permita studentilor sa vorbeasca in cafenele virtuale. O asemenea aplicatie ar avea, in opinia mea, un rezultat negativ, studentii fiind fortati sa renunte la o parte din viata studenteasca, care merita traita real, nu in mediul virtual.
Conferinta - o experienta dintre cele mai interesante
- afirma Bianca Milatinovici, eleva clasa a XII-a Iasi
"Cea mai interesanta mi s-a parut conferinta in care au fost prezentate exemple de aplicatii de e-learning. Cu aceasta ocazie, am aflat de existenta unui soft capabil sa evalueze eseuri in engleza, publicat de ETS Europe. La o alta conferinta, pe care am gasit-o, de asemenea, interesanta, am aflat ce inseamna alt-sourcing si ce avantaje are. Cu ocazia conferintelor, am interactionat cu persoane pentru care e-learning reprezinta un lucru important, ca si pentru mine. Deplasarea la Berlin este una dintre cele mai interesante experiente din viata mea".
Invatamantul romanesc are mari sanse in e-Learning
- afirma Cerchez Emanuela, profesor la Liceul de Informatica, Iasi
"Posibilitatea de a asista la prezentarea unor platforme educationale si de a compara functionalitatea si performantele acestora cu AeL a reintarit convingerea noastra ca invatamantul romanesc are sansa de a beneficia atat de o platforma deosebit de performanta, cat si de un continut educational valoros. Participarea la workshop-uri m-a ajutat sa cunosc prin prezentarea sistematica si analiza detaliata a cazurilor concrete a modului in care se realizeaza proiectarea, dezvoltarea, evaluarea soft-ului educational in alte tari. Desi continutul educational poate fi diferit, exista principii fundamentale generale, care trebuie sa fie coloana vertebrala a oricarui demers in domeniul e-learning".
AeL - element esential pentru pregatirea integrarii europene
- afirma prof. Radu Jugureanu, responsabil AeL in cadrul SIVECO Romania
SIVECO a participat cu un caz de succes, remarcat de altfel de participantii la Conferinta AeL, o solutie de e-learning implementata pe 1.510 retele din toate liceele romanesti. Prezentarea unui element concret la Berlin - o platforma educationala ce este utilizata in mod real in scoala romaneasca - a starnit interesul unor companii cu nume importante pe piata internationala de e-learning. Un element bine definit al intregii manifestari de la Berlin a fost absenta unor evolutii majore, semnificative pe plan tehnologic fata de anul trecut. Explicatia acestui fapt deriva din adevarul ca invatamantul asistat de calculator este mai mult o problema de didactica decat o problema de tehnologie informatica si in aceasta directie instruirea profesorilor si participarea acestora nemijlocit la acest nou demers este o cerinta expresa in cazul in care se doreste un caz de succes. Mai mult decat atat, la Educa Berlin au fost voci suficient de clare care afirmau dincolo de necesitatea instruirii (atat ca formare initiala, dar si ca formare continua a profesorilor) obligativitatea de a identifica mijloace prin care sa se ajunga la modificarea conceptiei fata de informatizare a profesorilor. Si la acest capitol noi am venit cu elemente concrete implementate deja in proiectul SEI: formarea initiala pe cale de realizare (tot mai multe Universitati adauga la curricula elemente de instruire asistata de calculator), formarea continua (reteaua de CCD-uri implicate direct in instruirea profesorilor), dar si portal.edu.ro si forum.edu.ro menite sa creeze o comunitate de profesori, din ce in ce mai numeroasa si care sa poata sustine stiintific si didactic un demers educational nou oriunde in lume. Patru elemente generate din cercetarea intreprinsa privind influenta utilizarii AeL in scoala romaneasca, clar exprimate la Berlin au fost bine primite de catre specialistii prezenti la Conferinta: AeL-ul creeaza in masa mare o atitudine exprimata intr-o viziune pedagogica, impact neprodus vreodata in istoria scolii nici macar de initiative legislative. AeL-ul este un element esential pentru pregatirea integrarii europene. Faptul ca profesori de alte specialitati decat informatica utilizeaza AeL contribuie la atingerea obiectivelor e-europe mai mult decat orice curs de informatica, oricum ar fi fost el organizat. AeL - creeaza un reviriment didactic. Se constientizeaza atitudinea profesorilor fata de invatarea cooperativa si fata de invatarea individualizata. Elevul invata prin AeL mult mai bine (nu se informeaza, ci invata, este cu totul altceva, este o activitate care presupune si gandire, nu doar memorare, presupune si posibilitatea de utilizare contextuala a informatiei). Elevii suporta AeL in mod natural pentru ca obligatia de a invata (factor nociv si perturbator) este inlocuita cu motivatia de a invata (factor benefic actului educational).

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite