VIDEO Astronomii au stabilit de unde a venit meteoritul de la Celiabinsk

Meteoritul a explodat deasupra oraşului Celiabinsk, Rusia FOTO Reuters

Astronomii au studiat originea meteoritului care a explodat deasupra localităţii Celibinsk din Rusia acum mai bine de o săptămână şi i-au identificat orbita acestuia.

Jorge Zuluaga şi Ignacio Ferrin de la Universitatea din Medellin, Columbia au studiat înregistrările de amator şi au reuşit până la urmă să stabilească traiectoria meteoritului prin spaţiu.

Folosindu-se de aceste filmări şi de locul exploziei meteoritului, cei doi s-au folosit de simple cunoştinţe de trigonometrie pentru a calcula altitudinea, viteza şi poziţia corpului ceresc în drumul lui spre Pământ.

Rezultatele obţinute sugerează că meteoritul aparţinea familiei de roci spaţiale numite asteroizi Apollo, care sunt pe orbita Pământului.

Din cei 9.700 de asteroizi descoperiţi până acum în jurul Terrei, 5.200 fac parte din această clasă. Potrivit BBC, asteroizii sunt împărţiţi în mai multe clase, în funcţie de orbita lor. Astfel, există Apollo, Aten sau Amor.

Profesorotul Stephen Lowry de la Universitatea Kent din Marea Britanie a declarat pentru BBC că “orbita eliptică, cu înclinare joasă, indică o origine din Sistemul nostru solar, cel mai probabil din centura de asteroizi dintre Marte şi Jupiter”.

Raportul integral al celor doi astronomi poate fi găsit accesând acest link.

Iată o reprezentare video a traiectoriei, oferită de Zuluaga şi Ferrin: