Viaţă pe Marte: lacul vechi de miliarde de ani ce ascunde secretele Planetei Roşii

Acum câteva miliarde de ani un lac cu diametrul de 154 de kilometri exista pe Marte, iar acum a fost studiat de roverul Curiosity.

Cercetătorii de la NASA au publicat primele imagini cu lacul de acum miliarde de ani, care aduce o dovadă în plus că Planeta Roşie a putut susţine viaţa în trecut.

Descoperirea vine împreună cu doi ani de date adunate de când roverul a amartizat. Oamenii de ştiinţă au descoperit roci care aveau sedimente formate de apă în interiorul craterului Gale. În zonă există Muntele Sharp, care acum 3,5 miliarde de ani nu exista, ci în locul său era un lac plin de apă.

Nu e prima oară când roverul Curiosity a descoperit dovezi că planeta Marte a avut apă cândva. Imediat după ce a ajuns pe planetă, Curiosity a descoperit materiale şi condiţii de sol care puteau susţine viaţa microbiană în trecut. Interesant e că pe Muntele Sharp, roverul a descoperit că microbii ar fi putut exista pe Marte destul timp cât să evolueze şi să formeze alte organisme.

„Dimensiunea lacului din craterul Gale şi perioada de timp calculată arată că apa a fost acolo mult timp, suficient cât să se dezvolte viaţă“, a spus cercetătorul NASA Michael Meyer.