V-aţi plictisit de Google Glass? Cercetătorii lucrează la lentile de contact inteligente

În ciuda faptului că nici nu au fost puşi încă la vânzare, ochelarii Google Glass ar putea fi înlocuiţi, în curând, de o tehnologie similară, dar cu dimensiuni mult mai reduse, potrivit itechpost.com.

Cercetătorii din cadrul a două departamente ale Samsung încearcă să aducă tehnologia mai aproape de retină. Într-un studiu intitulat „Electrozi de înaltă performanţă, transparenţi şi elastici fabricaţi din structuri de nanofire de grafen-metal“, cercetătorii explorează posibilitatea de a dezvolta electronice portabile de mici dimensiuni.

„Electrozii transparenţi care pot rămâne stabili şi  conducători de electricitate, chiar dacă suferă deformări mecanice, sunt foarte doriţi pentru crearea unor dispozitive electronice flexibile şi portabile. Această lucrare descrie un studiu cuprinzător al proprietăţilor electrice, optice şi mecanice ale nanostructurilor hibride bazate pe grafen bidimensional şi reţele din nanofire metalice unidimensionale  şi utilizarea lor ca electrozi elastici şi transparenţi“, se arată în descrierea studiului.

Cercetarea a fost făcută de experţi de la Ulsan National Institute of Science Technology (UNIST), Kyung Hee University, Samsung Techwin R&D Center şi Samsung Display Research. „Scopul nostru este acela de a crea o lentilă de conact care poate face aceleaşi lucruri ca şi Google Glass“, a explicat Jang-Ung Park, lider al echipei de cercetătoi de la UNIST.

Pentru a face dintr-o lentilă de contact un computer portabil, echipa de oameni de ştiinţă a experimentat cu o exemplar din comerţ şi un LED. Ei au ataşat dioda emiţătoare de lumină pe lentilă, folosindu-se de un material creat din nanofire de argint şi grafen.

Cercetătorii au testat lentila pe ochii unui iepure. Ei nu au observat niciun efect negativ provocat de dispozitiv.

Ei au încercat să folosească şi alte materiale, precum oxidul de indiu staniu, însă ei au descoperit că sunt prea rigide şi prea sfărâmicioase şi că pot topi lentila în timpul procedeului. Pe altă parte, nanofirele, conductorii organici şi grafenul sunt materiale flexibile, dar nu sunt sunt bune conducătoare de electricitate.

Astfel, oamenii de ştiinţă au poziţionat nanofire din argint între folii de grafen şi au fost în stare să creeze un material care are o rezistenţă scăzută la electricitate. Compusul elastic permite şi trecerea luminii în proporţie de 94%.

Echipa a acoperit o lentilă de contact obişnuită cu acest material şi apoi au ataşat LED-ul pe ea. Mai este mult de lucru până când vor reuşi să treacă de la acest „afişaj“ de un pixel la performanţele Google Glass, dar faptul că baza pentru astfel de dispozitiv a fost creată deschide multe drumuri pentru cercetători şi pentru companiile din industria IT.

Vrem să discutăm cu voi, „Adevărul Tech“ este şi pe Facebook.

Grafen: pozele perfecte chiar şi noaptea vor fi realitate cu materialul minune

Grafenul este un material excepţional, iar cercetătorii nu se mai satură să experimenteze cu el. Ultima idee vine din Singapore şi presupune ca grafenul să fie folosit în senzorul camerei foto. Rezultatul? Impresionant, fotografii mai bune decât tot ceea ce poate oferi tehnologia actuală.

Grafenul poate fi folosit la crearea laserelor

Grafenul, un material cunoscut pentru rezistenţa sa dar şi pentru faptul că este cel mai subţire material din lume, poate fi folosit de cercetători la crearea laserelor, potrivit Engadget.

Vopseaua cu grafen va transforma casele în generatoare de energie solară

Cercetătorii de la Universitatea din Manchester au reuşit să introducă grafenul, materialul-minune pentru care s-a primit şi Premiul Nobel, în interiorul vopselei şi ar putea produce suprafeţe care să fie autonome din punct de vedere energetic.

„Grafenul alb“ este un material minune care ar putea rezolva problema poluării

„Grafenul alb“ se poate dovedi una dintre cele mai mari invenţii ale acestui secol. Cercetătorii au descoperit de curând că acest nanomaterial are proprietăţi speciale în ceea ce priveşte absorbţia de materiale poluante, dar nu face doar asta, ci poate fi curăţat şi refolosit.