Un scorpion imens era coşmarul din oceanele Pământului în urmă cu sute de milioane de ani

Probabil că acum oceanele ţi se par un mediu periculos, dar în urmă cu aproape 500 de milioane de ani un scorpion de aproape doi metri era cu adevărat periculos şi înfricoşător. Cercetătorii i-au descoperit de curând rămăşiţele.

Denumirea Pentecopterus decorahensis probabil că nu îţi spune nimic şi este în regulă. Până de curând era o enigmă, dar de acum această creatură va fi cunoscută drept scorpionul gigantic care a trăit în anumite oceane ale Pământului în urmă cu 467 de milioane de ani în urmă. Acesta măsura cel puţin 1,7 metri lungime, avea mai multe gheare în jurul capului şi o coadă cu ţepi.

Urme ale existenţei acestei creaturi au fost descoperite în statul Iowa din Statele Unite ale Americii. Geologii au reuşit să identifice la 18 metri adâncime în cursul superior al râului Iowa peste 150 de fragemente de fosile. Aceste au ajuns acolo în urmă cu aproape jumătate de miliard de ani, când acest stat era sub apele oceanului.

"Acesta este primul mare prădător pe care oamenii de ştiinţă l-au descoperit. Cu siguranţă nu aş fi vrut să înot în aceleaşi ape cu el. Este ceva ce are treabă cu insectele. Când sunt de o anumită dimensiune, nu ar trebui să li se permită (n.red.: de către natură) să devină mai mari", a spus James Lamsdell, cercetător de la Universitatea, Yale despre această descoperire, conform The Guardian. Pe Pământ, din cauza gravitaţiei, astfel de creaturi nu cresc mai mari, dar sub apă totul devine mai uşor.

Numele creaturii provine din greacă şi este denumirea unui vechi vas de luptă. Revenind la scorpion, spre deosebire de actualele creaturi, cel descoperit de cercetători nu avea capacitatea de a înţepa şi înjecta venin cu un ac din coadă. Mai mult, în vremea în care acest scorpion trăia, mai erau alţii mai mari, dar nu erau prădători. Lamsdell şi ceilalţi oameni de ştiinţă ştiu că a fost prădător datorită modului în care îşi folosea ghearele pentru a prinde prada. "Era, cu siguranţă, un animal foarte agresiv. Era o gânganie mare şi furioasă", a mai spus acesta.

<a href="https://www.facebook.com/adevarultech" target="_blank" rel="nofollow">Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!</a>