Un sanctuar neanderthalian a fost descoperit într-o grotă din Grecia

În Grecia a fost descoperită o comoară din punct de vedere al istoriei umane. Acest sanctuar cuprinde fosile şi artefacte neanderthaliene şi este prima descoperire de acest tip din Grecia.

În Grecia, arheologii s-au dedicat mai mult perioadei clasice şi celei medievale, nu preistorice. Studiul care vorbeşte despre noua descoperire făcută în această ţară a fost publicat în „Journal of Human Evolution“, scrie „Ştiinţă şi tehnică“.

„Grecia este aşezată pe cea mai probabilă rută pe care oamenii preistorici s-ar fi aventurat din Africa spre Europa, via Orientul Mijlociu“, a declarat Katerina Harvati, paleoantropolog la Univeristatea din Tübingen, Germania. „De asemenea, este aşezată pe una din cele trei peninsule europene din Mediterana, un loc de refugiu pentru plante şi animale, implicit şi pentru speciile umane, în perioada glaciară“, a mai spus aceasta.

Harvati, alături de arheologi din Grecia şi Franţa, au descoperit numeroase fosile şi artefacte neanderthaliene în situl cunoscut sub numele de Kalamakia, o grotă adâncă de doar 20 de metri, creată natural în stânca calcaroasă de pe ţărmul vestic al peninsulei Mani. Depozitul arheologic acoperă o perioadă de timp ce se întinde de acum 39.000 de ani până acum 100.000 de ani.

Întreaga poveste a descoperirii din Grecia este disponibilă pe site-ul „Ştiinţă şi tehnică“.