Suntem înconjuraţi de extratereştri, doar că sunt prea departe. Teoria care schimbă modul cum privim Calea Lactee

Telescopul Kepler caută exoplanete

Calea Lactee, galaxia din care face parte şi Pământul, ar putea fi casă pentru 3.000 de civilizaţii inteligente, pe lângă a noastră. Concluzia vine de la astronomii olandezi.

Potrivit unui studiu realizat de fundaţia de astronomie Astron, din Olanda, Calea Lactee ar putea fi casă pentru mai mult de 3.000 de civilizaţii extraterestre. Acest lucru ar putea fi posibil din faptul că există foarte multe planete care seamănă cu Pământul, dar care sunt prea departe pentru a fi vizitate sau pentru a fi studiate în detaliu.

Live Science scrie că datele colectate de telescopul NASA, Kepler, arată că în galaxia noastră ar putea fi 40 de milioane de corpuri spaţiale locuibile, iar o planetă locuibilă se formează în fiecare an. Problema care apare în studierea acestor date este că toate aceste planete sunt prea departe pentru tehnologia existentă acum. Ele pot fi doar descoperite, dar nu şi studiate în detaliu.

Calea Lactee are o dimensiune care se poate întinde pe 100.000 de ani lumină în diametru. Practic, un semnal luminos ar face 100.000 de ani dintr-un capăt în celălalt al galaxiei şi patru ani până la sistemul vecin, Alpha Centauri.

"În medie, ne aşteptăm ca civilizaţiile să fie la 1.000 de ani-lumină una de cealaltă în Calea Lactee. Practic, ai avea nevoie de civilizaţii care ar trebui să trăiască pe aceste planete de mii de ani pentru a avea posibilitatea să comunice cu tehnica actuală", a declarat Michael Garrett de la Astron.

Garrett dă exemplul Pământul care a avut condiţii locuibile foarte devreme în istoria sa, dar civilizaţia umană s-a dezvoltat foarte târziu.

[<a href="//storify.com/vladandriescu3/kepler-telescop" target="_blank">View the story "Kepler telescop" on Storify</a>]