Secretul care ne-ar putea permite să ne regenerăm organele a fost dezvăluit

Abilitatea salamandrelor de a-şi recreşte membrele pierdute i-ar putea ajuta pe cercetăroi să dezvolte un tratament care le-ar permite oamenilor să-şi regenereze anumite organe, potrivit DailyMail.

Potrivit unei noi cercetări, sistemul imunitar al amfibienilor este cel care le ajută să-şi regenereze membrele, coloana vertebrală, creierul şi chiar unele părţi ale inimii. Oamenii de ştiinţă au reuşit să identifice celelule responsabile pentru această particularitate.

Celulele macrofage ale salamandrelor ar putea fi folosite chiar şi pe oameni, susţin savanţii.

Cercetătorii de la Universitatea Monash din Australia au descoperit că, atunci când celulele macrofage, aparţinând sistemului imunitar, sunt îndepărtate, amfibienii îşi pierd capacitatea de a-şi regenera membrele şi, în schimb,  ţesutul se cicatrizează.

Doctorul James Godwin a declarat că descoperirile îi vor ajuta pe cercetători să înţeleagă care sunt condiţiile necesare regenerării.

„Înainte, credeam că macrofagele nu contribuie la regenerare însă cercetarea aceasta demonstrează că lucrurile stau altfel – dacă celulele macrofage nu sunt prezente în primele stadii ale vindecării, regenerarea nu mai are loc“, a declarat doctorul.

„Acum trebuie să aflăm exact cum contribuie aceste macrofage la regenerare. Asta ar putea duce la tratamente care modifică sistemul imunitar al oamenilor pentru a deschide calea regenerării“, a mai spus doctorul.

Ţesutul regenerat al salamandrelor este fără cicatrici şi copiază aproape perfect zona care a fost afectată.

Cu toate că cercetătorii visează la regenerarea coloanei vertebrale sau a creieruluil, doctorul Goodwin crede că studierea procesului de vindecare al salamandrelor  ar putea duce la dezvoltarea de tratamente pentru afecţiuni mai comune, precum bolile de inimă sau de ficat care duc, de cele mai multe ori, la fibroză sau ţesut cicatrizat.

Există unele semne care indică faptul că capacitatea de regenerare exista la un număr mare de specii dar, în cele mai multe cazuri, ea a fost dezactivată în urma evoluţiei. „Unele căi spre regenerare ar putea fi încă deschise. S-ar putea să reuşim să creştem volumul unor astfel de prcese. Trebuie să ştim exact ce fac salamandrele şi cum o fac atât de bine pentru a reuşi să transferăm acest lucru în tratamentele pentru oameni“, a mai declarat doctorul Godwin.

Vrem să discutăm cu voi, „Adevărul Tech“ este şi pe Facebook.