Roverul Curiosity al NASA şi-a făcut un selfie pe Marte, în cinstea primului an petrecut pe Planeta Roşie

Curiosity şi-a făcut un „selfie“ pentru a celebra primul an petrecut pe Marte. FOTOnasa.gov

Pentru a celebra primul an (687 de zile terestre) petrecut pe Marte, pe care-l împlineşte azi, 24 iunie, robotul american al NASA, Curiosity, şi-a făcut un „selfie“ de pe Planeta Roşie.

NASA a publicat pe site-ul insituţiei o fotografie, „un selfie“, făcut de roverul Curiosity cu ajutorul camerei amplasată pe braţul său robotic, în cinstea primului an petrecut pe Marte.

În primul „an“ de pe planetă, roverul Curiosity a făcut câteva descoperiri inovatoare. În august 2012, robotul a dus la bun sfârşit misiunea sa principală, aceea de a identifica dacă planeta Marte a permis în trecutul ei existenţa vieţii microbiene. Răspunsul, un istoric „Da!“, a provenit din două  bucăţi de rocă de argilă din craterul Gale din care Curiosity a colectat câteva mostre. După ce au analizat aceste proble, specialiştii de la NASA au spus că pe locul respectiv a fost odată un lac cu apă dulce, dar şi un tip de energie chimică folosită de unii microbi pe Pământ, numindu-le „ingredientele esenţiale pentru viaţă“.

De asemenea, în această primăvară, robotul „şi-a petrecut timpul“ colectând probe din pietrele de nisip din Windjana, o zonă din sud-vestul locului de aterizare Bradbury. În continuare, Curiosity va merge spre Muntele Sharp, care este destinaţia sa finală.

Curiosity, un vehicul de o tonă, cu şase roţi, care a costat 2,5 miliarde de dolari, este cel mai greu şi mai sofisticat robot trimis vreodată pe Marte. Acesta a coborât în zona ecuatorului marţian în craterul Gale pe 6 august 2012, pentru o misiune de cel puţin doi ani.

curiosity