O companie de biotehnologie vrea să folosească celule stem pentru a reactiva creierul persoanelor aflate în moarte cerebrală

creier unde cerebrale

O companie de biotehnologie a primit avizul etic de la autorităţile de profil din SUA pentru a realiza un studiu foarte controversat pe 20 de persoane în moarte cerebrală.

Pe parcursul următorului an, compania îşi propune să simuleze sistemul nervos al acestora pentru a le „reseta” creierul. Bioquark speră ca acest studiu să determine dacă oamenii decedaţi pot fi readuşi, cel puţin parţial, la viaţă, scrie iflscience.com.

Compania vrea să facă o serie de teste pe 20 de pacienţi care sunt în moarte cerebrală şi sunt ţinuţi în viaţă de aparate. Echipa de cercetători va injecta celule stem în creierul subiecţilor, va realiza o serie de infuzii de substanţe chimice în măduva spinării şi va efectua o serie de tehnici de stimulare a nervilor care sunt folosite, de obicei, pentru a trezi oamenii din comă.

După fiecare dintre aceste tratamente, echipa de cercetători va monitoriza activitatea cerebrală a subiecţilor timp de câteva luni, pentru a vedea dacă există vreun semn de reactivare neurologică. Echipa se va concentra pe partea de jos a creierului, care controlează respiraţia şi bătaia inimii unei persoane.

Sistemul nervos central este un sistem bio-electro-chimic, în care substanţe chimice numite neurotransmiţători sunt folosite pentru a transmite semnale electrice în corp. Stimularea neuronilor cu curent electric s-a mai realizat la subiecţi în comă, însă în cazul morţii cerebrale aceştia încep să se degradeze,aşa că cercetătorii vor fi nevoiţi să se concentreze pe regenerarea lor.

Pentru acest lucru, cercetătorii vor folosi celule stem, care se pot transforma în orice fel de celulă din corpul uman.

Studiul se va desfăşura la spitalul Anupam din Rudrapur, India. Pacienţilor li se vor administra cocktailuri de peptide, substanţe ce acţionează ca neurotransmiţători, şi, de două ori pe săptămână, injecţii cu celule stem.

„Viziunea noastră pe termen lung este că o recuperare completă în cazul acestor pacienţi este o posibilitate, deşi nu pe asta se concentrează acest prim studiu. Însă este un pod către acea posibilitate”, a declarat Ira Pastor, CEO al companiei care va realiza experimentul.