NASA se pregăteşte să studieze Europa. „Acolo ar putea exista chiar peşti“

NASA pregăteşte o misiune robotică pentru a ajunge pe satelitul natural al planetei Jupiter, Europa, unde se speculează că ar exista forme de viaţă.

Pentru 2015, agenţia spaţială americană a pus deoparte 15 milioane de dolari pentru planurile misiunii către Europa. Nu s-au stabilit încă detaliile misiunii, potrivit Associated Press, dar directorul financiar al instituţiei, Elizabeth Robinson, a declarat că misiunea va începe după 2020.

Robinson a spus că mediul plin de radiaţii din jurul lui Jupiter va fi o provocare pentru specialiştii de la NASA. Misiunea Galileo, trimisă de NASA către Jupiter în 1989, a ajuns acolo în şase ani. Inclusiv Galileo a ajuns la Europa, dar nu s-a concentrat pe studiul satelitului natural.

Astronomii au spus de multă vreme că este necesară o misiune către Europa, dar până acum costurile erau o problemă. O misiune către Jupiter ar costa peste un miliard de dolari. Dar acum există şi un motiv concret.

Anul trecut, specialiştii au descoperit urme de apă lichidă în gheaţa de pe Europa. Astfel, o misiune va căuta direct sub gheaţa de pe Europa.

“Ar putea fi peşti sub gheaţa aceea”, a declarat astronomul Avi Loeb de la Harvard, care consideră misiunea către Jupiter una mai interesantă decât cea de pe Marte.

10 lucruri despre Europa

1. Dacă soarele ar fi o uşă, Pământul ar fi de dimensiunea unei monede, iar Europa ar fi un pic mai mică.
2. Europa orbitează planeta Jupiter, a cincea planetă de la Soare.
3. O zi pe Europa durează cât trei zile jumătate pe Pământ. Jupiter orbitează Soarele în 12 ani pământeşti.
4. Europa e atrasă gravitaţional de Jupiter. Aceeaşi parte a Europei este orientată către planetă.
5. Suprafaţa Europei este din gheaţă.
6. Nu se poate respira pe Europa, din cauza lipsei oxigenului.
7. Europa nu are inele.
8. Europa a fost vizitată de opt misiuni.
9. Europa ar putea fi singurul loc din Sistemul Solar care ar putea avea o viaţă asemănătoare celei de pe Pământ, pentru că are apă lichidă.
10. Dacă oceanul de pe Europa chiar există, atunci ar avea de două ori mai multă apă ca Pământul.