NASA a obţinut noi imagini cu singurele lacuri din sistemul solar care nu se regăsesc pe Pământ

Aşa se vede Saturn de pe satelitul Titan. FOTO Iasos.com

Cercetătorii au vrut să simplifice puţin căutarea vieţii în spaţiul extraterestru şi au spus că aceasta se poate dezvolta acolo unde este apă. Pe Pământ, aceasta s-a strâns în lacuri, oceane şi mări. Lacuri mai există doar pe Titan, satelitul planetei Saturn, dar nu sunt deloc ca cele de pe Terra.

De curând, au fost publicate noi imagini ale satelitului saturnian Titan, furnizate de către sonda Cassini. În ele au putut fi identificate mai multe lacuri aflate în vecinătatea polului nord al satelitului. Nu este vorba despre nişte lacuri ca cele de pe Pământ, ci cele de pe Titan au drept lichid metan şi etan.

Cu excepţia planetei noastre, Titan este singurul obiect din sistemul solar pe a cărui suprafaţă se pot găsi lacuri. Noile imagini transmise de sonda Cassini au avut de profitat nu numai de pe urma trecerii sondei prin apropierea lui Titan, ci şi de condiţii meteo favorabile: cerul de deasupra polului nord titanian era lipsit de nori.

Aceste imagini îi vor ajuta pe oamenii de ştiinţă să înţeleagă mai bine fenomenele care se produc în atmosfera titaniană. Până acum, aceste lacuri au fost studiate cu ajutorul radarului de la bordul sondei Cassini. Undele radar străbat cu uşurinţă stratul de nori care acoperă planeta. De această dată, cu lacurile din zona polului nord titanian au fost obţinute imagini în spectrul vizibil şi în infraroşu, astronomii având astfel mai multe informaţii.

Mai multe informaţii despre lacurile de pe Titan sunt disponibile pe site-ul „Ştiinţă şi tehnică“, împreună cu câteva fotografii cu aceste lacuri.

Hai la Tech Adevărul pe Facebook să discutăm.