NASA a descoperit dovezi ale existenţei vieţii pe Marte încă din 1976

Dovezile au fost ignorate la acea vreme, conform lui Gilbert V Levin, fost inginer şi om de ştiinţă în cadrul agenţiei.

Cu mai mult de 40 de ani în urmă, NASA a trimis modulele Viking pe Planeta Roşie, cu scopul de a explora suprafaţa sa. Misiunea a inclus şi un experiment care trebuia să verifice dacă Marte prezintă urme ale unor forme de viaţă, condus de Gilbert Levin.

Rezultatele acestui experiment au sosit în 1976, şi indicau faptul că ceva se întâmplă la suprafaţa planetei. Într-un articol publicat în Scientific American, Levin spune că aceste rezultate erau dovada prezenţei unor forme de viaţă pe Marte.

”În timpul experimentului, un total de patru rezultate pozitive, susţinute de cinci controale variate, au fost obţinute de pe modulele Viking. Datele arătau detectarea respiraţiei solului de pe Planeta Roşie, şi erau similare cu testele de sol efectuate pe Pământ. Părea că avem răspunsul la cea mai importantă întrebare a noastră”, scrie Levin.

NASA nu a mai realizat niciodată un astfel de experiment

Experimentul NASA un a reuşit însă să descopere materie organică, reprezentaţia fizică a vieţii. Astfel, concluzia finală a agenţiei a fost că rezultatele au provenit de la o substanţă care se asemăna cu o formă de viaţă, fără să poată fi însă considerată o formă de viaţă reală.

De atunci, agenţia spaţială nu a mai realizat un astfel de experiment, concentrându-se în schimb pe determinarea unui singur fapt: dacă habitatul marţian poate sau nu să susţină viaţa. Levin crede însă că NASA ar trebui să reia experimentele din anii 70, menţionând că studii de laborator au arătat că microorganisme terestre pot supravieţui şi se pot dezvolta pe Planeta Roşie, o dovadă clară că prezenţa vieţii pe Marte nu poate fi declarată ca fiind imposibilă.

”Ţara noastră este decisă să trimită astronauţi pe Marte. Orice formă de viaţă aflată acolo i-ar putea ameninţa atât pe ei, cât şi pe noi, odată cu întoarcerea lor. Astfel, problema vieţii pe Marte este acum mai importantă ca niciodată.”