NASA a descoperit cea mai tânără gaură neagră din galaxia noastră

Cercetătorii NASA au observat, de curând, rămăşiţele distorsionate ale unei explozii de  supernovă. Oamenii de ştiinţă sunt de părere că evenimentul a marcat naşterea unui găuri negre, potrivit site-ului CNet. Găurile negre apar atunci când o explozie supernova distruge o stea masivă.

Oamenii  de ştiinţă au descoperit zeci de găuri negre până acum, însă toate sunt deja formate. Aşa că, atunci când cercetătorii au descoperit rămăşiţele distorsionate ale unei supernove, şi-au dat seama că iau parte la ceva cu totul şi cu totul inedit.

Oamenii de ştiinţă sunt de părere că au observat faza incipientă a unei găuri negre sau cea mai tânără gaură neagră descoperită în galaxia noastră.

Evenimentul cosmic a fost înregistrat cu ajutorul observatorului NASA Chandra X-ray. W49B, cum a fost denumită supernova, arată ca un vârtej de culori. Se pare că formaţiunea are aproape 1000 de ani şi se află la o distanţă de 26.000 ani lumină de Pământ. O gaură neagră obişnuită, precum SS433, are între 17.000 şi 21.000 de ani vechime.

“W49B este prima gaură neagră de acest gen care a fost descoperită în galaxia noastră”, a declarant Laura Tropez, cercetătoarea MIT care a condus studiul asupra rămăşiţelor supernovei. “Se pare că steaua care a dus la formarea ei a avut un sfârşit ciudat”, a mai zis Laura Tropez.

Cu toate că găurile negre sunt invizibile, ele pot fi localizate prin observarea efectelor lor asupra gazelor şi stelelor din spaţiu. Trebuie, de asemenea, precizat că nu toate stele care se sting în urma exploziilor de supernovă ajung să devină găuri negre.

Cercetătorii au descoperit rămăşiţele distorsionate ale supernovei după ce au observat o explozie cudată care trimitea materie spre polii stelei aflate pe moarte. În general, exploziile de supernova snt simtetrice, şi nu alungite.

“Dovezile par circustanţiale însă se pare că supernova W49B a dat naştere şi unei găuri negre. Dacă descoperirea se va dovedi adevărată, avem o şansă rară de a studia o supernovă responsabilă pentru naşterea unei găuri negre”, a spus co-autorul studiului, cercetătorul MIT Daniel Castro