NASA a anunţat că a fost descoperit cel mai mare nucleu de cometă observat vreodată

cometa

Telescopul spaţial Hubble al agenţiei spaţiale americane NASA a confirmat descoperirea celui mai mare nucleu de cometă observat vreodată de astronomi.

Space.com a transmis că nucleul de gheaţă al cometei are un diametru estimat la aproximativ 128 de kilometri, fiind astfel mai mare decât statul american Rhode Island.

Nucleul care a fost observat acum este de aproape 50 de ori mai mare decât cel observat în centrul majorităţii cometelor cunoscute.

Specialiştii estimează că masa sa este de 500 de trilioane de tone, de 100 de ori mai mare comparativ cu cea a unei comete obişnuite găsite mult mai aproape de Soare, a precizat NASA.

Un ghid comparativ între cea mai mare cometă găsită vreodată şi alte comete / Foto NASA.com

Cometa a fost denumită C/2014 UN271 (Bernardinelli-Bernstein) şi înaintează cu o viteză de circa 22.000 de mile pe oră (peste 35.000 km/h) dinspre marginea sistemului solar. Ea nu se va apropia la mai puţin de 1 miliard de mile (1,6 miliarde de kilometri) de Soare, potrivit agenţiei spaţiale americane (NASA).

Cometa a fost descoperită de astronomii Pedro Bernardinelli şi Gary Bernstein în imaginile de arhivă realizate în cadrul proiectului Dark Energy Survey desfăşurat la Observatorul Inter-American Cerro Tololo din Chile.

Aceasta a fost observată prima dată în anul 2010 şi de atunci a fost studiată cu ajutorul telescoapelor terestre şi spaţiale, e arată într-un comunicat de pe site-ul NASA.

„Este un obiect uimitor, având în vedere cât de activ este în condiţiile în care se află încă atât de departe de Soare”, a declarat autorul principal al studiului, Man-To Hui, de la Universitatea de Ştiinţă şi Tehnologie din Macao.

Recordul precedent este deţinut de cometa C/2002 VQ94, descoperită în 2002, cu un nucleu al cărui diametru a fost estimat la circa 96 de kilometri, notează Agerpres.