Criticii atacă Hyperloop, vehiculul de transport al viitorului: Elon Musk a greşit calculul, costul va fi mult mai mare

Criticii atacă Hyperloop, vehiculul de transport al viitorului: Elon Musk a greşit calculul, costul va fi mult mai mare

Hyperloop, mijlocul de transport care ar putea revoluţiona călătoriile. FOTO Tesla Motors

Hyperloop este un vehicul pentru viitorul transporturilor proiectat de unul dintre cei mai cunoscuţi antreprenori ai lumii. Elon Musk, creatorul, susţine că preţul maxim e de 10 miliarde de dolari. Totuşi, se poate ca el să fi subestimat costurile reale care ar fi de câteva ori mai mari.

Ştiri pe aceeaşi temă

Hyperloop a fost prezentat la începutul acestei săptămâni şi este, după cum l-a caracterizat Elon Musk, mijlocul perfect de transport, eficient şi rapid, care poate atinge viteze de până la 1.200 kilometri pe oră. El a spus, când a prezentat Hyperloop, şi cât ar costa per total investiţia: 6 miliarde de dolari pentru un vehicul dedicat pasagerilor, 10 miliarde pentru unul care transportă şi maşini. Însă „The New York Times“ aduce norii peste petrecerea lui Musk, Hyperloop costă mult mai mult.

Costul pe care Musk l-a fixat a părut absurd de mic, dat fiind că e vorba de o „autostradă“ de 500 kilometri între Los Angeles şi San Francisco, în primă fază. Iar tunelul prin care ar circula vehiculul ar trebui să dispună de o tehnologie specială despre care directorul Tesla Motors a vorbit. În fapt, Hyperloop s-ar putea să coste circa 100 de miliarde de dolari.

Bani pentru tehnologie, pământ şi muncitori

Musk a gândit totul prin prisma tehnologiei, dar a uitat că şi pământul trebuie cumpărat, pământ pe care va fi aşezat tunelul. Iar Musk a spus de un proiect al statului California, un tren de mare viteză, că e prea scump, cu un cost de câteva zeci de miliarde de dolari, dar că invenţia sa este mult mai eficientă.

În cazul trenului, suma investită este mare, deoarece cumpărarea terenului costă 68 de miliarde de dolari. Inventatorul sud-african a spus că el ar economisi terenul prin piloni fixaţi de-a lungul autostrăzii I-5, dar şi asta necesită multe acţiuni legale şi multe discuţii cu fiecare autoritate din oraşele prin care va trece Hyperloop.

Foto

Musk s-a gândit că Hyperloop ar putea transporta 840 de oameni pe oră, fiecare plătind câte 20 de dolari pe un bilet. „Nu are cum să iasă bine cu un astfel de calcul“, a declarat Dan Sperling, fondator al Institutului de Studiere a Transporturilor de la Universitatea din California. „Ştiu că e un tip inteligent, dar pur şi simplu nu are cum să reuşească aşa“.

Pe lângă investiţia propriu-zisă în tehnologie şi teren, mai este plata muncitorilor şi întreţinerea sistemului. Michael Anderson, profesor la Universitatea din California, a spus că cel mai probabil ar costa cam 100 de miliarde de dolari, nicidecum 6-10 miliarde. 

Haideţi să discutăm! Ne puteţi vizita şi pe pagina de Facebook Tech Adevărul.

Află mai multe despre Hyperloop: 

Revoluţia transporturilor: Hyperloop - cum arată şi cum funcţionează vehiculul care atinge viteze de peste 1.000 km/h

Cea mai importantă caracteristică a proiectului Hyperloop: oricine poate să-l modifice şi să-l pună în practică

VIDEO Hyperloop versus Henri Coandă. Proiectele care au precedat revoluţia lui Elon Musk

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: