Grafenul ar putea fi folosit în crearea unor computere care funcţionează pe bază de lumină

Grafenul este flexibil şi transparent

Un studiu sugerează că integrarea „celui mai rezistent material din lume“ în cipurile pentru computere le-ar permite acestora să funcţioneze pe bază de lumină, nu de curent electric, potrivit Mashable.

Cercetătorii de la Massachusets Institute of Technology, Unviversitatea Columbia şi Centrul de Cercetare T.J. Watson de la IBM sunt cei care au efectuat studiul publicat în revista Nature. Cipul gândit de ei se foloseşte de lumină pentru a converti electronii în energie electrică

Potrivit MIT, noile cipuri ar putea ajuta la reducerea consmului de curent electric şi ar diminua căldura degajată. De asemenea, acestea ar putea fi produse mai repede şi mai ieftin.

Grafenul devine un material din ce în ce mai important pentru viitorul omenirii. În februarie, Uniunea Europeană a acordat Nokia o bursă de 1,35 de miliarde de dolari pentru a dezvolta materialul. Acesta are grosimea de numai un atom şi este de 300 de ori mai puternic decât oţelul.

În 2010, doi cercetători au câştigat premiul Nobel pentru Fizică entru că au demonstrat cum materialul transparent şi flexibil ar putea fi folosit pentru crearea ecranelor tactile, panourilor de lumină şi celulelor solare.

Haide să discutăm! Ne poţi vizita şi pe pagina de Facebook „Tech Adevărul“.