VIDEO Google şi NASA trimit în spaţiu un satelit pentru a descoperi exoplanetele unde ar putea exista apă

NASA a selectat două misiuni cu costuri reduse pentru 2017: un satelit care va „vâna”exoplanetele şi un experiment pe Staţia Spaţială Internaţională care va studia stelele neutronice.

Experimentele se numesc Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS) şi Neutron Star Interior Composition Explorer (NICER). Aceste două misiuni vor costa 200 de milioane, respectiv 55 de milioane de dolari, au anunţat oficialii NASA ieri, 5 aprilie.

Modulul TESS va folosi un set de camere pentru a studia stelele din apropierea exoplanetelor, concentrându-se pe cele care au dimensiuni asemănătoare Terrei şi sunt în zonele locuibile din apropierea stelelor. Practic, vorbim de anumite distanţe unde ar putea exista apă.

„TESS va acoperi de 400 de ori mai mari distanţe decât misiunile anterioare”, a spus George RIcker de la MIT. ”Ne va ajuta să identificăm poate mii de planete noi în sistemele solare de lângă noi, concentrându-ne în mod special pe planetele cu dimensiuni comparabile cu Pământul”, a mai spus Ricker.

TESS este un satelit care va fi susţinut atât de cei de la MIT, dar şi de Google.

Puteţi afla mai multe despre satelit în video-ul de mai jos.