Google Doodle îl sărbătoreşte pe Leonhard Euler, unul dintre cei mai importanţi matematicieni din istorie

Leonhard Euler, unul dintre cei mai importanţi matematicieni din istorie

Leonhard Euler, unul dintre cei mai mari matematicieni din istorie este onorat astăzi de Google, printr-un Doodle special, care aniversează 306 ani de la naşterea lui Euler.

Influenţa lui Euler a fost esenţială pentru secolul XVIII, fiind considerat cel mai mare matematician al timpului. Elveţianul născut la Basel a făcut descoperiri esenţiale în calculele infinitezecimale şi teoria grafurilor. De asemenea, Leonhard Euler a introdus mare parte din terminoogia modernă din matematică, mai ales în domeniul analizei matematice.

Leonhard Euler a rămas cunoscut şi pentru cercetarea sa în domeniul mecanicii, dinamicii fluidelor, opticii şi a astronomiei.

Leonhard Euler a fost elevul lui Johann Bernoulli la Sankt Petersburg, unde a ajuns în 1727, la 20 de ani. A învăţat rapid rusă şi a obţinut o slujbă ca medic în marina rusă. În 1731, Euler a devenit profesor de fizică şi a crescut în rang în cadrul Academiei din Sankt Petersburg. După plecarea lui Bernoulli înapoi la Basel, Euler a devenit şeful catedrei de matematică.

Leonhard Euler a muncit şi a studiat aproape în toate ramurile matematicii. A studiat geometria, calculele infinitezecimale, trigonometria, algebra şi teoria numerelor. A avut o influeţă majoră asupra notaţiilor matematice. El a introdus funcţia şi a fost primul care a scris F(x). De asemenea, el a introdus notaţia actuală pentru funcţiile trigonometrice.

Marile succese ale lui Leonhard Euler vin şi din matematicile aplicate. Astfel, el a aplicat matematica pentru probleme clare ale vieţii. A folosit numerele Bernoulli, seriile Fourier, diagramele Venn şi numerele Euler pentru viaţa reală şi pentru calcule de mecanică.

leonhard euler