„Dinozaurul ţigan” este numele unei noi specii identificată în Franţa

O echipă de paleontologi a botezat cu denumirea de „dinozaurul ţigan” un nou tip de dinozaur descoperit în apropiere de localitatea Velaux, din regiunea Aix-en-Provence din Franţa. Cercetătorii au spus că acesta se înrudeşte cu o specie descoperită în România, de aici şi numele, notează publicaţia „Le Point”.

„Dinozaurul ţigan” (cu denumirea ştiinţifică Atsinganosaurus velauciensis) a trăit acum 75 de milioane de ani şi este considerat parte din familia titanozaurilor din care au mai fost descoperite alte trei specii în Europa. Pentru că au fost descoperite astfel de exemplare şi în România, paleontologii de la situl din Aix-en-Provence au decis că „dinozaurul ţigan” este un nume potrivit.

„Am găsit aproximativ 70% din scheletul dinozaurului, însă nu şi craniul. Dar chiar şi aşa, suntem în măsură să-l reconstituim suficient de bine”, a afirmat conducătorul de proiect, Geraldine Garcia, cercetătoarea de la Universitatea din Poitiers.

Situl arheologic, de aproximativ 300 de metri pătraţi, a fost descoperit în 1993, dar săpăturile au început abia în 2002. Până acum au fost realizate trei runde de cercetări, în 2002, în 2009 şi în 2012. Cercetările sunt desfăşurate de Universitatea din Poitiers împreună cu Institutul Regal de Ştiinţele Naturale din Belgia.

În acelaşi sit au mai fost găsite şi alte fosile din aceeaşi perioadă a Cretacicului, cum ar fi un craniu de crocodil, cochilii de broaşte ţestoase, dar şi oase de dinozauri din alte specii. Toate acestea, inclusiv cele ale „dinozaurului ţigan”, vor fi analizate în Poitiers şi Bruxelles, apoi vor fi date muzeului din oraşul Velaux.