Descoperire istorică. NASA a identificat prima planetă din afara galaxiei noastre FOTO

FOTO Shutterstock

O primă planetă din afara galaxiei noastre a fost descoperită de un grup internaţional de cercetători. Aflată în galaxia Messier 51, la 28 de milioane de ani lumină distanţă de Pământ, aceasta are dimensiunea planetei Saturn, anunţă NASA.

Descoperirea, în spatele căreia se află un grup internaţional condus de Centrul Harvard-Smithsonian pentru Astrofizică din Cambridge, SUA, care a publicat rezultatele în Nature Astronomy, a fost făcută folosind o metodă inovatoare, care studiază razele X observate de telescopul spaţial Chandra, deţinut de NASA.

Astronomii au găsit indicii despre ceea ce ar putea fi prima planetă descoperită vreodată în afara galaxiei noastre. Aproape 5.000 de „exoplanete” - lumi care orbitează în jurul stelelor dincolo de Soare - au fost găsite până acum, dar toate acestea au fost localizate în galaxia Căii Lactee.

„Metoda pe care am dezvoltat-o şi pe care am folosit-o este singura metodă implementabilă în prezent pentru descoperirea sistemelor planetare din alte galaxii. Este o metodă unică, potrivită în special pentru a găsi planete în jurul urmei de raze X la orice distanţă de la care putem măsura o curbă de lumină”, a spus dr. Di Stefano, de la Centrul Harvard-Smithsonian pentru Astrofizică din Cambridge, Statele Unite, potrivit Mediafax.

FOTO X-ray: NASA/CXC/SAO/R. DiStefano, et al.; Optical: NASA/ESA/STScI/Grendler