Cum sunt „distrugătorii de mituri“ dincolo de camera de filmat? Un interviu cu Adam Savage şi Jamie Hyneman

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Adam Savage şi Jamie Hyneman, cei doi „distrugători“.
Adam Savage şi Jamie Hyneman, cei doi „distrugători“.

„Ştiinţă şi tehnică“ a realizat un interviu cu cei doi celebri distrugători de mituri, Adam Savage şi Jamie Hyneman. Ei au testat de-a lungul anilor tot felul de mituri şi emisiunea lor s-a transmis pe Discovery Channel.

Marc Ulieru publică acest interviu în premieră pentru România. El spune despre cei doi că sunt doi bărbaţi cu simţul umorului, cu personalităţi şi pasiuni puternice, care s-au luat la trântă cu peste 600 de science-prejudecăţi şi legende urbane care bântuie imaginarul colectiv al secolului XXI. Le-au demontat sau le-au confirmat într-un mod riguros, critic, respectând o metodologie demnă de orice laborator de cercetare din această lume.

Mai jos redăm doar două întrebări din interviu, mai multe pot fi descoperite pe site-ul „Ştiinţă şi tehnică“.

Care a fost cel mai costisitor episod din “Vânătorii de mituri” pe care l-aţi făcut vreodată?

Adam: Eu şi Jamie venim din lumea efectelor speciale pentru reclame, unde bugetele sunt foarte stricte, iar termenele-limită – extreme de scurte, aşa încât de multe ori găsim cele mai elegante soluţii, care sunt şi cele mai puţin costisitoare. Ne place să reciclăm obiecte şi să găsim modalităţi noi de a rezolva probleme complexe, venind cu soluţii simple. Totuşi, cred că unul dintre cele mai scumpe episoade pe care le-am produs vreodată este cel cu rachetele montate pe maşină – a doua oară când ne-am ocupat de acest mit. Atunci am legat două rachete în valoare de 20.000 de dolari de un automobil Chevy Impala, am încercat să îl lansăm pentru o cursă în deşert, dar, în realitate, l-am aruncat în aer…

Colaboraţi cu vreo universitate?

Jamie: Colaborăm tot timpul cu universităţi care reprezintă o uriaşă resursă de informaţii pentru noi. “Mythbusters” acoperă o gamă largă de subiecte, iar noi avem o echipă de documentarişti care adună informaţiile de care avem nevoie. De-a lungul anilor, această echipă a creat o adevărată reţea de oameni cu care se consultă, când avem de filmat ceva din domeniul lor de experienţă. Cele mai cunoscute exemple sunt, desigur, legate de materiale explozibile. La EMRTC şi Berkeley mergem aproape lunar.

Hai să discutăm pe pagina de Facebook a „Tech Adevărul“

Știință



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite