Cercetătorii au demonstrat: dinozaurii au dispărut mult mai rapid decât se credea, după impactul cu un asteroid

Între impactul cu asteroizii şi dispariţia dinozaurilor ar fi doar 33.000 de ani FOTO Shutterstock

Potrivit unui studiu publicat la finalul acestei săptămâni, dinozaurii au dispărut la 33.000 de ani după ce un asteroid a lovit Pământul, mult mai devreme decât credeau cercetătorii. De asemenea, nu corpul ceresc a fost singurul motiv al dispariţiei acestor animale.

Studiul realizat de către cercetătorii de la Universitatea din California arată că, deşi până acum se credea că dinozaurii au dispărut la 300.000 de ani după impactul asteroidului în zona actualului crater Chicxulub din Mexic, aceste animale nu au mai rămas pe Pământ mai mult de 33.000 de ani, se arată în revista “Science”.

Cercetarea s-a bazat pe tehnici de datare radiometrice de înaltă precizie. Astfel, geologii de la Universitatea din California au spus că acesta este punctul final în stabilirea faptului că dinozaurii chiar au dispărut din cauza unui asteroid şi că nu a existat o altă cauză majoră pentru acest lucru.

Teoria aceasta a apărut în 1980, cea mai mare dovadă pentru acest lucru fiind craterul Chicxulub din Peninsula Yutacan (Mexic). Despre acesta se crede că a fost format de un asteroid cu diametrul de 9,6 kilometri, care a topit rocile şi a umplut atmosfera cu fragmente care au zburat spre cer şi au revenit apoi pe Terra.

Paul Renne de la Universitatea din California spune că “datele anterioare arătau că rocile formate difereau ca perioadă cu aproximativ 180.000 de ani, iar unii spuneau că dispariţia dinozaurilor a avut loc chiar înainte de impactul cu asteroidul. Am realizat că este loc de îmbunătăţiri. Chiar dacă unii oameni au opinii prestabilite despre acest impact şi influenţa sa asupra extincţiei dinozaurilor, ei pur şi simplu ignorau datele existente”.

Cu toate acestea, Renne nu consideră că impactul cu asteroidul a fost singurul motiv al dispariţiei dinozaurilor. El spune că ecosistemul începuse să se deterioreze cu mult timp înainte ca asteroidul să lovească Terra. Cu un milion de ani înaintea acestuia, Terra a suferit şase schimbări bruşte de temperatură globală, iar acest lucru nu a putut face acest ecosistem unui stabil.